زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مخالفین مسلح دولت بر یک پوسته امنیتی در پنجشیر حمله کرده اند

مخالفین مسلح دولت بر یک پوسته امنیتی در پنجشیر حمله کرده اند

author avatar
22 Sep 2020 - 10:14
مخالفین مسلح دولت بر یک پوسته امنیتی در پنجشیر حمله کرده اند
author avatar
22 Sep 2020 - 10:14

پاراخ (پژواک، اول میزان ۹۹): مخالفین مسلح دولت درحدود دو هفته اخیر دومین حمله را بر یک پوسته امنیتی در ولسوالی عنابه پنجشیر انجام داده و مسئولان محلی می گویند که سه تن از حمله کننده گان را بازداشت کرده اند.

محمد منصورعنابی سرپرست سخنگوی والی پنجشیر می گوید که گروه شش نفری طالبان صبح امروز بر پوسته امنیتی دربند قریه فراج مربوط ولسوالی عنابه این ولایت حمله کردند.

عنابی می گوید که نیروی های دولتی سه طالب مسلح را بازداشت نموده و یک نفر از خیزش های مردمی این ولایت زخم برداشته است. او افزود که متباقی طالبان حمله کننده به کوه های کاپیسا متواری شده اند.

 به اساس معلومات منبع، دربند فراج منطقه میان مرزی ولایت کاپیسا با پنجشیر است و طالبان از منطقه سنجن ولسوالی حصه اول کاپیسا بر پوسته یادشده حمله کرده اند.

طالبان تا حال در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که طالبان حدود دو هفته پیش در روز یادبود احمد شاه مسعود (هجده هم سنبله) نیز به ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر حمله نموده و مدعی شده بودند که سه تن از نیروهای دولتی را اسیر کرده اند.

پنجشیر از ولایات امن افغانستان است که در گذشته مهمترین پایگاه "جبهه مقاومت علیه طالبان" به فرماندهی احمدشاه مسعود به شمار می‌رفت.

بر بنیاد گزارش ها در بهار سال ۱۳۹۲ یک گروه هفت نفری از جنگجویان انتحاری طالبان توانستند خود را به ساختمان ولایت پنجشیر برسانند و قبل از آن نیز در بهار سال ۱۳۹۳ نیز جنگجویان انتحاری این گروه با ورود به پنجشیر ۱۳ نفر را کشتند و ۳۵ نفر را زخمی کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر