زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار احداث فاز اول يک شهرک درشهرکابل به زودى آغاز مى گردد

کار احداث فاز اول يک شهرک درشهرکابل به زودى آغاز مى گردد

author avatar
22 Sep 2020 - 14:00
کار احداث فاز اول يک شهرک درشهرکابل به زودى آغاز مى گردد
author avatar
22 Sep 2020 - 14:00

کابل (پژواک، اول ميزان ٩٩): وزارت شهرسازى و اراضى مى گويد، که کار احداث فاز اول يک شهرک در دارالامان شهرکابل، به هزينۀ ٧١ ميليون دالر کمک خلق چين،  به زودى آغاز مى گردد.

در خبرنامۀ دفتر سخنگوى اين وزارت آمده است، که قرار داد اعمار فاز اول این شهرک بین وزارت شهرسازی و اراضی و شرکت تطبیق کننده MCC19  امروز اول ميزان در حضور داشت رييس جمهور در ارگ به امضاء رسید.

در خبرنامه آمده است:« کار احداث فاز اول پروژه مساعدت جمهوری خلق چین به مثابه یکی از مهمترین پروژه های حکومت جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری خلق چین در شهر کابل آغاز می گردد.»

منبع مى نويسد، قرار است که کار زیربنا سازی و ساختمان سازی فاز اول شهرک متذکره در مدت ٤٠ ماه تکمیل و به بهره برداری سپرده شود.

به اساس معلومات اين وزارت ، فاز اول این شهرک در مساحت مجموعی بیش از ٢١ هکتار زمین در ساحه دارالامان شهر کابل اعمار می گردد.

درادامۀ خبرنامه گفته شده است ، در فاز اول این شهرک، ٥٦ بلاک رهایشی پنج منزله شامل ١٤٠٠ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که از مجموع ١٤٠٠ واحد مسکونی، ٢٨٠ اپارتمان چهار اتاقه، ٥٦٠ اپارتمان سه اتاقه، ٥٦٠ اپارتمان دو اتاقه می باشد.

منبع نوشته است، احداث سرک ها و پیاده رو ها عصری، ایجاد سیستم قطره یی آب برای سرسبزی، پارکینگ وسیع، سیستم عصری مدیریت فاضلاب و تصفیه خانه، شبکه های منظم آب و برق، نصب انترنت و سیستم های ارتباطی، ایجاد ذخایر آبی، سیستم منظم گرمایش جداگانه برای هر واحد مسکونی، ساحه سبز، پارک های تفریحی و اجتماعی و ساحات تجارتی و خدماتی از موارد در خور توجه در پلان تفصیلی فاز اول این شهرک می باشد.

در بخشى ازاين خبرنامه اضافه شده، با تکمیل فاز اول این پروژه، واحد های مسکونی به مامورین خدمات ملکی توزیع خواهد شد و تحقق این پروژه گام مهمی در راستای رسیده گی به مشکلات مسکن گزینی و رشد اقتصادی و اجتماعی باشنده گان شهر کابل و همچنان تشویق سکتور خصوصی و نهاد های تمویل کننده غرض سرمایه گذاری در این نوع پروژه ها می باشد.

به اساس معلومات وزارت شهرسازى، تفاهمنامه همکاری میان حکومت افغانستان و جمهوری خلق چین بتاریخ ٣ نوامبر سال ٢٠١٥ میلادی به امضاء رسیده است که بر اساس این تفاهمنامه جمهوری خلق چین بر اعمار ده هزار واحد مسکونی در کشور تعهد سپرده شد.

کار تصفیه و تثبیت حق مالکیت زمین مورد نظر و پلان تفصیلی فاز اول این شهرک از سوی وزارت شهرسازی و اراضی تکمیل و پروژه غرض طی مراحل تدارکاتی به اداره تدارکات ملی راجع گردید که خوشبختانه مراحل تدارکاتی فاز اول این پروژه بعد از ارزیابی اسناد و مدارک، بتاریخ ٢٧ ثور سال ١٣٩٩ از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور گردید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر