زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان ميمنه از عدم تکميل کار آب روهاى ٣٣ کيلومتر سرک شکايت دارند

باشندگان ميمنه از عدم تکميل کار آب روهاى ٣٣ کيلومتر سرک شکايت دارند

author avatar
23 Sep 2020 - 14:49
باشندگان ميمنه از عدم تکميل کار آب روهاى ٣٣ کيلومتر سرک شکايت دارند
author avatar
23 Sep 2020 - 14:49

ميمنه(پژواک،٢ ميزان ٩٩): کار قيرریزی ٣٣ کیلومتر سرک های داخل شهر میمنه که حدود دو سال قبل آغاز و قرار بود در شش ماه به بهره بردارى سپرده شود، هنوزهم  پياده روها و آبروهاى آن ناتکميل باقى مانده است.

اين برنامۀ قيريزى ، در ماه اسد ١٣٩٧ از سوى وزارت فوايد عامه آغاز گرديد در آن وقت مقام هاى اين وزارت گفته بودند که اين ٣٣ کيلو متر سرک به هزينۀ يک ميليارد افغانى از بودجۀ آن وزارت در مدت شش ماه، احداث مى گردد.

منابع در آن وقت گفته بودند که ١٦٠ هزار متر مربع مزائيک کارى پياده رو ها و ١٦٥٠٠ گريل بالاى جوى هاى دو طرف سرک نيز شامل اين پروژه مى باشد؛ اما تاکنون کارهر دو پروژه[ميزاييک کارى پياده روها و گريل کارى روى آب روها] آغاز نشده اند.

سید ذبیح الله معلم در یکی از مکاتب در شهر میمنه می گوید، که کار قیر ریزی ٣٣  کیلومتر سرک با وجود نواقصی که داشت تکمیل شد؛ اما کار پیاده رو ها و گریل جوی های دوطرف سرک ها باقی مانده است.

نظر محمد رضوانی منشی شبکه نهاد های جامعه مدنی فاریاب، نيز عدم تکميل کار اين پروژه را پرسش برانگير دانسته خواهان توجه حکومت در تکميل کار اين پروژه شد.

وى مى گويد که مردم به مشکل زياد مواجه استند زيرا سر آب روها باز است و مردم هرچيز را در آنها مى اندازند که باعث بند شدن و ايجاد بوى بد و تعفن مى گردد.

هردو منبع يادشده خواهان توجه مقام هاى ولايت فارياب دراين بخش شدند.

نقیب الله فایق والی فاریاب درحالى که مى گفت مقام ولايت اين مسئله را تعقيب نموده و با شرکت قراردادى از نزديک صحبت کرده ، افزود : ( براساس قرارداد باید بالای آب رو­ها گریل آهنی شود؛ اما مسوولین شرکت، طالبان را بهانه ساخته گفته اند که گریل ها در ولایت هرات تولید شده طالبان مانع انتقال آن شده و از اين شرکت پول خواسته اند.)

فايق مى گويد که اکنون شرکت به وزارت فوايد عامه پيشنهاد نموده که روى آب روها به عوض گريل کانکريت بيندازند که قابل قبول او و باشندگان شهر ميمنه نيست زيرا مقاومت کمتر داشته و زود از بين مى رود.

در مکتوبی که اخیراً به امضای معین تخنیکی وزارت فوائد عامه عنوانی شرکت قراردادی در خصوص تعدیل ١٦٥٠٠ گریل آهنی به کانکریت صادر شده، آمده است:«از اين که معياد پروژه قبلاُ تکميل گرديده، تعديل هذا بنا بر درخواست شرکت قرارداد کننده صرف به خاطر تکميل کارهاى باقى مانده جويچه ها که جز لاينفک پروژه مى باشد، بدون تمديد معياد  قابل اجرا مى باشد. شرکت مکلف است که مطابق ديزاين و قيمت ارايه شده در کمترين زمان کارهاى باقيمانده را تکميل در غير آن مطابق  ديزاين قبلى اجراات صورت گيرد.»

فايق گفت: «گپ مسوولین شرکت دروغ محض است، اصلاً چرا گریل­ها را در هرات تولید کرده اند؟ چرا مواد خام گریل­ها در میمنه انتقال نیافت تا به مشکل مواجه نمی شدند و هم برای ده ها فاریابی کاریابی میشد، طالبان به مواد ساختمانی غرض ندارند اصل موضوع تفاوت هزینه است که یک جال گریل آهنی١١٠دالر و اگر از کانکریت ساخته شود ٣٠ دالر تمام مى شود پول به جیب شرکت می رود. »

وى علاوه کرد که موضوع را با وزیر پيشين فوايد عامه در میان گذاشته و وزیر نیز استدال داشت که، انداختن گریل در شهر کابل نیز نتیجه نداده  ومعتادین مواد مخدر، آن را  دزدی می کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر