زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چهار قرارداد تولید انرژی از منابع بادی و آفتابی،  به ارزش ١٦٠ مليون دالر امضا گرديد

چهار قرارداد تولید انرژی از منابع بادی و آفتابی، به ارزش ١٦٠ مليون دالر امضا گرديد

author avatar
23 Sep 2020 - 10:06
چهار قرارداد تولید انرژی از منابع بادی و آفتابی،  به ارزش ١٦٠ مليون دالر امضا گرديد
author avatar
23 Sep 2020 - 10:06

کابل (پژواک، ٢ میزان ٩٩): رِئیس جمهور کشور در مراسم قرارداد چهار پروژۀ مشارکت عامه و خصوصی جهت تولید انرژی از منابع بادی و آفتابی گفته است که سکتور خصوصی می تواند با دولت مشترکاً در زمینه های تولید، انتقال و توزیع برق، کار کند.   

در خبرنامه اى منتشر شده ارگ ریاست جمهوری آمده است که  درحضور داشت محمد اشرف غنی بعد از ظهرامروز قرارداد چهار پروژۀ مشارکت عامه و خصوصی جهت تولید انرژی از منابع بادی و آفتابی، میان داوود نورزی رئیس دافغانستان برشنا شرکت و شرکت های زولرستان، ساختمانی ۷۷ و ساختمانی کواترو به کمک مالی ادارۀ انکشاف ایالات متحدۀ امریکا(USAID) به امضا رسید.

در خبرنامه آمد ه است که عطاءالله نصیب رئیس واحد تسهیل سرمایه گذاری در مراسم امضاى این قرداد ها گفته است که رئیس جمهور واحد تسهیل سرمایه گذاری را بخاطر خود اتکایی کشور و جذب سکتور خصوصی در سرمایه گذاری ها، ایجاد کرده است.

به گفتۀ او ، این چهار قرارداد از جمله بزرگترین قراردادهای دافغانستان برشنا شرکت است که در آن ۱۶۰ میلیون دالر سرمایه گذاری شده و در حدود ۱۱۰ میگاوات برق در شبکه ظرفیت های تولیدی کشور در مدت ۱۸ تا ۲۷ ماه، اضافه می گردد.

داوود نورزی رئیس دافغانستان برشنا در این مراسم گفته است که معیارموفقیت دافغانستان برشنا شرکت رضایت مشتریان می باشد و هدف اين اداره این است که خدمات بیشتر را به مشتریان فراهم کنند؛ به ولایات تمرکز خویش را بیشتر سازند  و عواید را بلند ببرند. 

منبع نوشته است که راس ویلسن شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان دراين نشست صحبت کرد وگفت ، که دسترسی شهروندان افغان به انرژی برق بخاطر بهبود زندگی شان مهم است. قراردادهای انرژی قابل تجدید که امروز به امضا رسید، بخشی از تلاش های ایالات متحدۀ برای بهبود زندگی افغان ها، متشبثین افغان و رشد اقتصادی است که تعهد درازمدت ایالات متحده را نشان میدهد.

راس ویلسن تاکید کرد ه است:« هیچ کسی به قوت منافع مشترک دو کشور و ارزش های که ما را به یکدیگر پیوند داده است، شک نکند و ایالات متحدۀ امریکا به ادامۀ همکاری خود به جمهوری اسلامی افغانستان و مردم این کشور در راستای دستیابی به صلح و امنیت، رفاه اقتصادی و بهره مند شدن از فرصت ها و حقوق شان، ادامه میدهد.»

رئیس جمهور غنی طى صحبتى گفته است که دافغانستان برشنا شرکت با همکاری نهادهای بین المللی و بخش خصوصی، دیدگاه ایجاد شبکه ملی برق را ممکن ساخته است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های افغانستان در عرصه های تولید انرژی برق آبی، آفتابی و بادی، گفته است:« انرژی زیربنا است و ما بدون دسترسی به انرژی قابل تجدید و مطمئن نمی توانیم به یک کشور صادرکننده مبدل شویم.»

او گفته است ، که سکتور خصوصی می تواند با دولت مشترکاً در زمینه های تولید، انتقال و توزیع برق، کار کند.   

گفتنی است که پروژه های متذکره که از سوی ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ امریکا تمویل می گردد، شامل ۴۰ میگاوات انرژی آفتابی در ولایت بلخ، ۲۰ میگاوات انرژی برق آفتابی شناور بر روی آب بند نغلوی کابل، ۲۵ میگاوات برق بادی و ۲۵ میگاوات برق آفتابی به صورت چرخشی در ولایت هرات می باشد.

Visits: 4

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر