زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اظهارات یک استاد پوهنتون در مورد طالبان با پرتاب بوتل رو به رو شد

اظهارات یک استاد پوهنتون در مورد طالبان با پرتاب بوتل رو به رو شد

author avatar
24 Sep 2020 - 17:07
اظهارات یک استاد پوهنتون در مورد طالبان با پرتاب بوتل رو به رو شد
author avatar
24 Sep 2020 - 17:07

کابل(پژواک،۳میزان۹۹): برخی اشتراک کننده گان یک نشست در کابل پس از آن به سوی یک استاد پوهنتون بوتل ها را پرتاب نمودند که این استاد گفت که با آمدن طالبان منفعت مردم عام نه بل منفعت دزدان و زورگویان به خطر می افتد.   

نهاد موسوم به جنبش آزادی که از سوی محصلین و جوانان کشور ایجاد شده است، امروز طی محفلی در کابل اعلام موجودیت کرد و خواستار سهیم شدن مردم عام و قربانیان جنگ در روند صلح شدند.

تهمینه آریایی عضو رهبری این جنبش آزادی، صلح را ضرورت و خواست همه ی مردم خواند و گفت که باید در این روند به همه اقشار جامعه به خصوص مردم عام و قربانیان جنگ سهم داده شود.

وی ضمن انتقاد بر تشکیل هیات مذاکره کننده دولت افغانستان برای گفتگوهای صلح افزود:«افرادی که دراین هیات توظیف شده اند بیشتر شان نماینده گان حکومت و احزاب سیاسی می باشند، به نماینده گی از مردم و قربانیان جنگ دراین هیات کسانی حضور ندارند.»

او خواستار حفظ دستاوردها هجده سال گذشته افغانستان شد و گفت که نباید بر حقوق زنان در روند صلح معامله شود؛ زیرا به گفته او حضور زنان در نظام ها می تواند پایداری صلح را تضمین کند.

موصوف بدون ارایه جزییات در خطاب به جوانان گفت:«نباید اجازه بدهیم که هر کس بیاید و نظر به علایق خود در مورد آینده ما تصمیم بگیرد، بهترین فرصت است که همه بسیج شویم و از فرصت بدست آمده استفاده موثر کنیم.»

جوانمرد پاییز یک تن از اعضای رهبری دیگر این جنبش نیز گفت:«همه مردم طرفدار صلح می باشند اما نه به قیمت بدبختی، نباید به عنوان پیروز میدان جنگ به طالبان باج داده شود.»

وی افزود:«اگر طالب بیاید ما از آنها استقبال می کنیم، و اگر بدانیم که هدف شان به جز از صلح چیزی دیگری باشد، ما آماده هستیم و در مقابل شان ایستاده گی خواهیم کرد.»

جاوید کوهستانی آگاه امور سیاسی  و نظامی پیشین کشور در خطاب به اشتراک کننده گان نشست امروز گفت:«بهتر است به روند مذاکرات دید مثبت داشته باشیم، میز قطر را به فرصت مبدل کنیم، از ادامه جنگ کشورهای همسایه سود خواهد برد.»

او گفت که حالا هیات به قطر رفته است و باید فرصت به آنها داده شود که چی می کنند و نباید توقع داشت که منازعه ۴۰ ساله افغانستان در چند روز محدود حل می شود.

به گفته موصوف، گفتگوها میان هیات های مذاکره کننده حکومت و طالبان یک فرصت است و نباید کسی مانع این روند شود.

وی نیز بر حفظ دستآورد ها به خصوص حقوق زنان تاکید کرد و گفت که باید مردم حوصله داشته باشند و منتظر باشند که مذاکرات به کجا می انجامد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر