زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترامپ : سربازان کشورم را ازافغانستان خارج وبه جنگ دراين کشور پايان ميدهم

ترامپ : سربازان کشورم را ازافغانستان خارج وبه جنگ دراين کشور پايان ميدهم

author avatar
24 Sep 2020 - 11:59
ترامپ : سربازان کشورم را ازافغانستان خارج وبه جنگ دراين کشور پايان ميدهم
author avatar
24 Sep 2020 - 11:59

کابل (پژواک،٣ميزان٩٩): دونالد ترامپ ،رئيس جمهورامريکا مى گويد که به جنگ افغانستان پايان مى دهد وزلمى خليلزاد گفته است که امریکا در هر شرایطی در افغانستان، از منافع خود محافظت خواهد کرد.

به نقل ازمنابع بين المللى ، رئیس جمهور آمریکا اين مطلب را درسخنرانى آنلاين خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک  اظهارکرد وافزوده است که نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد.

ترامپ دربخشى ازصحبت هايش ، با اشاره به برگزاری گفتگوهاى صلح افغانستان گفته است که آمریکا این کار را از موضع قدرت انجام داده است.

موصوف با بيان اينکه برای پایان دادن به جنگ افغانستان کار می‌کند،تاکید ورزيد که واشنگتن سربازان خود را به وطن برخواهد گرداند.

ترامپ درادامۀ صحبت هايش نقش آمریکا را درپروسۀ صلح افغانستان  به عنوان مصلح و صلح آورخوانده وگفت که  این صلح از راه قدرت بدست آمده است .

اين درحاليست که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان درصحبت هايش در نشست کمیتۀ فرعی نظارت و اصلاحات امنیت ملی کانگرس امریکا درپاسخ به اين سوال که با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، آيا این کشور باردیگر به مرکز شبکه القاعده و گروه‌های "تروریستی" مبدل نخواهد شد؟ گفت که خروج آمریکا از افغانستان براساس توافق نامه صلح آمریکا و طالبان مشروط خواهد بود.

به گفتۀ خليلزاد ، مطابق توافق نامه صلح ميان طالبان وامريکا ، اين گروه مکلف است که  در زمینه امنیت به تمامى  تعهدات شان عمل نمايند .

وى با ذکر اينکه امریکا در هر شرایطی در افغانستان، از منافع خود محافظت خواهد کرد، خاطرنشان کرده است :" هرگاه طالبان مطابق توافق نامه عمل نکنند، آمریکا سربازانش را خارج نخواهد کرد. "

موصوف ، دربارۀ کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است: "ما در مسیر کاهش سطح نیروهای نظامی به ۴ هزار تا ۵ هزار در ماه خزان استیم و کاهش بیشتر نیروها بر بنیاد شرایط و تعهدات طالبان،" وابسته خواهد بود. "

نمايندۀ خاص امريکا درامورصلح افغانستان درپاسخ به سوال ديگردرخصوص  حفظ حقوق و آزادی‌های زنان افغان گفت  که این موضوع در گفت‌وگوهای بین الافغانی مطرح خواهد شد.

برمبناى گفته هاى خليلزاد ، آمریکا ازاین روند نظارت مى کند و به همکاری و حمایت خود از زنان افغان ادامه خواهد داد و افزود که هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان از سوی مردم، زیر فشار استند و خواهان نتیجۀ گفت‌وگوهای صلح مى باشند .

خليلزاد درادامۀ صحبت هايش با اظهاراطمينان گفت : "هیئت‌های طرف‌های درگیر بدون میانجی‌گری یا تسهیل‌ بین المللی نشسته‌اند این فرصت را دارند که به جنگ بیش از ۴۰ سال در کشور شان، پایان دهند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر