زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موج تحول افغانستان: ادامه درگیری ­ها مردم را نسبت به مذاکرات صلح بی باور کرده است

موج تحول افغانستان: ادامه درگیری ­ها مردم را نسبت به مذاکرات صلح بی باور کرده است

author avatar
24 Sep 2020 - 17:10
موج تحول افغانستان: ادامه درگیری ­ها مردم را نسبت به مذاکرات صلح بی باور کرده است
author avatar
24 Sep 2020 - 17:10

کابل(پژواک، ۳ میزان ۹۹): حزب موج تحول افغانستان، با انتقاد از ادامه حملات نظامی طالبان در جریان مذاکرات صلح، می گوید که با گذشت هر روز مردم نسبت به مذاکرات نااميد می شوند و باید هرچه عاجل آتش بس صورت بگیرد.

مرضیه احمدی، عضو رهبری حزب موج تحول افغانستان که امروز ٣ ميزان در یک نشست خبری صحبت می کرد، گفت که آتش بس فوری در جریان گفتگوهای صلح یک نیاز مبرم است.

وی، با اشاره به رهایی هزاران زندانی گروه طالبان، افزود: «نباید دولت بخاطر آمدن صلح از همه چیز بگذرد و ما صلحی را نمی خواهیم که به اساس معامله و پروژه باشد، باید طالبان نیز حسن نیت داشته باشند و هرچه عاجل آتش بس اعلام کنند.»

موصوف، با اشاره به نگرانی از حملات نظامی طالبان و تصرف اراضی توسط این گروه، گفت که به همین دلیل، مردم با گذشت هر روز نسبت به مذاکرات صلح بی باور می شوند.

مونسه مبارز، عضو دیگر حزب موج تحول افغانستان نیز قطع جنگ و آتش بس فوری را رکن اساسی گفتگوهای صلح خوانده و بخاطر بدست آوردن نتیجه خوب از مذاکرات صلح، باید آتش بس فوری صورت بگیرد.

بانو مبارز، با اشاره به ادامه درگیری ها از سوی گروه طالبان، گفت که اگر به قتل­ها ادامه بدهند، امیدواری نسبت به مذاکرات صلح کم می شود.

روشن غزنوی، عضو این جریان سیاسی نیز گفت که بدترین قربانی را در جریان جنگ چندین ساله افغانستان، مردم و به خصوص به دوش کشیده اند.

غزنوی، از تهدیدات مدافعین حقوق بشر و فعالین حقوق زنان انتقاد کرده و می گوید، کسانی که مدافعین حقوق بشر و فعالین حقوق زن را مورد حمله قرار داده و یا تهدید می کنند، باید بازداشت و محاکمه شوند.

در اعلامیه ی که از سوی اين حزب منتشر شده، آمده است که حزب موج تحول افغانستان از آغاز مذاکرات صلح میان افغان‌ها در قطر به عنوان یکی از نیازهای جدی و اساسی مردم افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

در ادامه آمده است که بدون هیچ تردیدی پروسه‌ی صلح افغانستان ابعاد پیچیده دارد؛ اما یکی از پیش شرط‌های اساسی پایان دادن به جنگ و خون‌ریزی برقراری آتش‌بس است، گروه طالبان باید هرچه عاجل باید به خواست های مردم افغانستان که برقراری آتش‌بس است تمکین کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر