زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​مردم ناحيه يازدهم: اگر ساختمان غير قانونى ١٢ طبقه يى در منطقه ما اعمار شود خانه هاى خود را ترک می­کنيم

​مردم ناحيه يازدهم: اگر ساختمان غير قانونى ١٢ طبقه يى در منطقه ما اعمار شود خانه هاى خود را ترک می­کنيم

author avatar
24 Sep 2020 - 15:32
​مردم ناحيه يازدهم: اگر ساختمان غير قانونى ١٢ طبقه يى در منطقه ما اعمار شود خانه هاى خود را ترک می­کنيم
author avatar
24 Sep 2020 - 15:32

کابل(پژواک، ۳ میزان ۹۹): برخی اهالی ناحیه یازدهم شهرکابل، با اعمار یک بلند منزل ۱۲ طبقه ی غیرقانونی در ساحه رهایشی مخالفت کرده و می گویند که با تکمیل این ساختمان، مجبور اند که خانه های شان را ترک کنند.

قرار است، دو ساختمان در سرک حاجی چمن در مربوطات ناحیه یازدهم شهرکابل اعمار گردد که یکى آن در کنار سرک عمومی و دومی در داخل کوچه فرعی موقعیت دارند.

از میان این دو ساختمان که درحال اعمار مى باشد، یکى آن مجوز ساختمانی دارد؛ اما برای ساختمان دوم که در جوار آن اعمار می گردد، جواز اخذ نگردیده است.

در حال حاضر تهکاوی اين دوساختمان حفر شده؛ اما مردم محل مدعی اند که این دو ساختمان ۱۲ طبقه اعمار می گردد و تکمیل آن خانه های باشنده های محل را تحت شعاع قرار داده و باعث مشکلات برای مردم می شود.

اهالی محل، اعمار این ساختمان ها را خلاف قانون دانسته و از نهادهای زیربط می خواهند که مانع ساخت و ساز این چنين بلند منزل های غیرقانونی شوند.

حاجی لوگری یکتن از اهالی منطقه به پژواک گفت که اعمار ساختمان ۱۲ طبقه ی در ساحه رهایشی خلاف قانون است و باید جلو ساخت و ساز آن گرفته شود.

وی، به مالکین این دو بلاک هشدار داد و افزود: «اگر کار را متوقف نکنند و به کار شان ادامه بدهند مانع آن ها می شویم.»

یکتن دیگر از باشنده های محل که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، به پژواک گفت که مالک این زمین در خارج از کشور به سر می برد و با شخصی که زمین های رهایشی را بلند منزل اعمار می کند، شریک شده تا بالای نمره اش بلند منزل اعمار کند.

وی افزود که شخص متذکره با موترها و افراد مسلح می­آید تا به مردم رعب و وحشت خلق کند و با سوء استفاده از زور بلند منزل ۱۲ طبقه ی اعمار کند.

موصوف علاوه کرد: «اگر در پهلوی خانه من یک ساختمان ۱۲ طبقه ی اعمار شود، ضمن این که آفتاب ما از بین می رود، ستر عورت خانه من، حفظ ناموس داری و ... قربانی یک غدار می شود.»

این شخص مدعی است که برخی زورمندان نیز با مالکان ساختمان ها، دست دارند و محافظين مالکان اين ساختمان یکی از همسایه ها را که مخالفت می کرد، تهدید به مرگ نیز کرده است.

برخی دیگر از اهالی محل نیز نظریات مشابه داشته و گفتند، اگر این ساختمان ۱۲ طبقه ی اعمار شود، آنان مجبور اند که خانه های شان را ترک کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر