زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیش از هزار خانواده از ولسوالی گیزاب ارزگان بیجا شده اند

بیش از هزار خانواده از ولسوالی گیزاب ارزگان بیجا شده اند

author avatar
25 Sep 2020 - 11:06
بیش از هزار خانواده از ولسوالی گیزاب ارزگان بیجا شده اند
author avatar
25 Sep 2020 - 11:06

نيلى (پژواک، ٤ ميزان ٩٩): مسئولان اداره محلی ارزگان تایید می‌کنند که در اثر درگیری‌های چند روز اخیر در ولسوالی گیزاب نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ فامیل آواره و به دايکندى پناه آورده اند.

زرگی عبادی سخنگوی والی ارزگان ميگويد که تا اکنون جهت رسیدگی به این بیجا شده‌گان کاری صورت نگرفته است و بزودی با مساعد شدن شرایط برای بیجا شده‌گان مساعدت صورت خواهند گرفت.

عبادی افزود که کماندوها به ولسوالی گیزاب فرستاده شده اند و فعلا وضعیت تحت کنترول می‌باشد، اما درگیری‌های پراکننده تا هنوز هم در بعضی ساحات این ولسوالی جریان دارد.

او گفت که در پی این درگیری‌ها تلفات زیادی به طرفین درگیر و افراد ملکی وارد شده است.

در همین حال، اعضای شورای ولایتی دایکندی از وضعیت بد امنیتی در ولسوالی گیزاب اظهار نگرانی کرده می‌گویند؛ این ولسوالی در استانه سقوط قرار دارد.

سبحان نايبی عضو شورای ولایتی دایکندی گفت که در مدت چند روز درگیری در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان، ۸۰ نفر کشته و زخمی گردیده‌اند و بیش از ۱۰۰۰ خانواده به طرف شیران و قسمت‌های ولسوالی پاتو دایکندی مهاجر شده‌اند.

اوعلاوه می‌کند؛ اگر ولسوالی گیزاب سقوط کند، ولایت دایکندی نیز وارد فاجعه بزرگ خواهد شد و ولسوالی پاتو دایکندی نیز تحت حاکمیت طالبان قرار خواهد گرفت.

با این حال، ضیاء همدرد والی دایکندی می‌گوید، تهدیدات از نوار مرزی ولسوالی گیزاب به طرف ولسوالی پاتو به سطح بالایی می‌باشد، اما تاکید می‌کند، آمادگی و هماهنگی جهت مهار هر نوع تهدیدات امنیتی صورت گرفته است.

والی دایکندی افزود که تهدیدات امنیتی در ولسوالی‌های پاتو، کجران و ناوه‌میش نیز روبه افزایش می‌باشد و نیروهای امنیتی این ولایت در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر