زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعضای زن تیم مذاکراتی دولت با مقامات زن قطری ملاقات کردند

author avatar
26 Sep 2020 - 12:02
author avatar
26 Sep 2020 - 12:02

کابل (پژواک، ۵ میزان ۹۹): هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان با مقامات زن قطر دیدار نموده و در مورد روند صلح جاری و همکاری بین دو کشور گفتگو کرده اند.

به اساس خبرنامۀ که بتاریخ پنجم میزان از طرف هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در قطر پخش شده، آمده است که اعضای زن هیئت در مهمانی معاون وزیر خارجه قطر شرکت کرده اند.

منبع افزوده است که اعضای هیئت فاطیمه گیلانی، حبیبه سرابی، فوزیه کوفی و ​​شریفه زرمتی در مهمانی شام به میزبانی لولوه، معاون وزیر خارجه قطر راشد الخاطر شرکت کردند که تعدادی از مقامات زن قطر نیز در آن حضور داشتند.

در این خبرنامه آمده است که در این مراسم مهمانی از نقش مثبت قطر در مذاکرات صلح افغانستان و همکاری در پیشرفت این روند بحث صورت گرفت.

اعضای زن تیم مذاکره کنندۀ دولت جمهوری اسلامی افغانستان گفتند که آنها مذاکرات صلح افغانستان مطابق به خواسته های افغانها به پیش خواهند برد.

آنها تاکید داشتند که مردم امیدوارند که این روند به کامیابی بینجامد و باعث صلح سرتاسری در افغانستان شود.

منبع افزوده است که مهمانان این دعوت در مورد وضعیت زنان در افغانستان، دستاوردهای آنها در دو دهه گذشته و در رابطه به وضعیت آیندۀ آنها گفتگو صورت گرفت.

در خبرنامه آمده است که مقامات قطر گفتند که دولت این کشور علاقمند به همکاری برای بهبود وضعیت زنان در افغانستان، به ویژه در زمینۀ ورزش است.

گفتنی است ، در این مهمانی اعضای مؤسسه تحصیلات تکمیلی قطر، بورد شورای بنیاد امور اجتماعی، کمیته ورزش زنان و وزارت امور خارجه قطر در زمینه مبارزه با تروریسم، میانجیگری و حل منازعه اعضای دفتر نماینده ویژه وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

گفتنی است که مذاکرات صلح بین طالبان و جمهوری اسلامی افغانستان حدود دو هفته پیش در قطربطور رسمی افتتاح شده است، اما گفتگوهای حضوری هنوز آغاز نشده است و کار بر روی روش ها و دستور کار جریان دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر