زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مرکز تجارتى براى زنان در بدخشان گشايش يافت

مرکز تجارتى براى زنان در بدخشان گشايش يافت

author avatar
27 Sep 2020 - 15:55
مرکز تجارتى براى زنان در بدخشان گشايش يافت
author avatar
27 Sep 2020 - 15:55

فيض آباد(پژواک، ٦ ميزان ٩٩): درمرکز تجارتى براى زنان بدخشانى که به هزينۀ بيش از ٥،٧ ميليون افغانى در شهر فيض آباد اعمار گرديده وامروز به بهره بردارى سپرده شد براى ده ها زن زمينه کارفراهم گرديد.

آلینا غیاثی، رئیس امور زنان ولايت بدخشان در مراسم افتتاح اين مرکز گفت که اين مرکز به کمک مالى موسسه همکارى هاى آلمان( جى آى زيد ) در مدت سه سال، اعمار گرديده است.

به گفتۀ موصوف در اين مرکز  تجارتى براى ده ها زن زمينۀ کار فراهم گرديده است .

او می گويد که قبل از اين، بیشترین فعالیت‌های اقتصادی و زراعتی توسط زنان در این ولایت به گونۀ پراگنده صورت می‌گرفت و هیچ‌گونه تصرفی بر تولیدات شان در بازار نداشتند.

وى افزود: « اکنون زنان می‌توانند که فراورده‌های زراعتی و صنایع دستی شان را در این بازار به فروش برسانند و با حضور شان در بازار به استقلال اقتصادی برسند.»

انیس‌گل اخگر، مسوول بخش جندر مقام ولایت بدخشان گفت که ایجاد این مرکز در تحول وضعیت اقتصادی به‌سوی خود کفایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار میباشد.

وی افزود که عدم حضور زنان در بازار و سایر فعالیت‌های اقتصادی سبب شده است که بخش بزرگ از جامعه در روند توسعه سهم نداشته باشند.

به گفتۀ وی با ایجاد این مرکز و توسعۀ آن میزان حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد.

در همين حال عبد الحسیب دقیق، رئیس ادارۀ اقتصاد بدخشان گفت که در پی ظرفیت سازی زنان در ۱۹ سال اخیر از سوی نهادهای ملی و بین المللی میزان تولیدات زنان در بخش‌های حرفه، صنایع دستی و کشاورزی و تولید محصولات لبنی افزایش یافته است.

او مى افزاید که نبود بازار مطمئین برای زنان از عمده ‌ترین دشواری‌های بود که زنان پیشه ‌ور با آن روبرو بودند و از نبود بازار براى فروش فرآورده هاى شان رنج مى بردند اما اکنون با ایجاد این مرکز تولیدات شان مستقیما توسط خود شان به بازار عرضه می‌شود.

وى مى گويد که آنان به منظور افزایش زنان در فعالیت‌های اقتصادی برنامه‌های در پلان انکشافی اقتصاد محلی روی دست دارند که با عملی کردن آن افزون بر این‌که زنان به استقلال اقتصادی می‌رسند، سهم شان در روند توسعه نیز برجسته خواهد شد.

زنان پیشه ‌ورهم با اظهار خرسندی از گشایش این بازار می‌گویند که تلاش می‌کنند تا به افزایش فعالیت‌های اقتصادی شان از یک ‌طرف چرخ روزگار بچرخانند و در اقتصاد خانواده‌ها سهم بگیرند و از سوی دیگر در توسعه اقتصاد محلی فعالیت‌های چشم‌ گیری را انجام دهند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر