زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاين جمع آورى معتادين در شبرغان آغاز شد

کمپاين جمع آورى معتادين در شبرغان آغاز شد

author avatar
27 Sep 2020 - 13:55
کمپاين جمع آورى معتادين در شبرغان آغاز شد
author avatar
27 Sep 2020 - 13:55

شبرغان (پژواک،٦ ميزان ٩٩): شمارى از معتادين در جوزجان که چند بار تداوى شده ؛ اما دوباره به اعتياد رو آورده اند، از ساير جوانان مى خواهند از اين پديده دورى کنند؛ زيرا داخل شدن در اين مسير، راه برگشتى ندارد.  

اين درحالى است که شفاخانه پنجاه بسترتداوی معتادین درشهرشبرغان،  برای تداوى و جمع آورى افراد معتاد، کمپاینی را امروز ٦ ميزان، آغاز نمود.  

آژانس خبرى پژواک با شمارى از معتادين در اين شهر مصاحبه هاى را انجام داده که هر کدام بار بار تداوى شده اند اما پس از يک مدتى دوباره به اعتياد رو آورده اند.

غلام رسول یکی ازباشنده های دشت لیلی شهرشبرغان، که از هژده سال به اين طرف، به مواد مخدر معتاد است، میگوید:« در همين هژده سال چندين دوره در شفاخانه بستر شديم ؛ اما  از شفاخانه که بيرون شديم، دوباره شروع کرديم.»

وی که دو خانم دارد، مشکلات و جنجال هاى خانوادگى و ضعف اقتصادى را عامل عمدۀ اعتيادش عنوان مى کند و مى گويد:« مادر و برادرانم پس از تداوی مرا به خانه بردند و تمام امکانات معیشتی را برایم فراهم ساختند ؛اما وقتی به شهرآمدم لباس هایم را فروخته دوباره به اعتیاد رو آوردم با پودر و شیشه عادت کرديم، اگر استفاده نکنم تمام جانم را درد میگیرد.»

او از ١٨ ماه به اين طرف در يک محل آلوده و کثيف در جمع ساير معتادين در شهر شبرغان بود باش دارد و از خانواده اش هيچ اطلاعى ندارد.

موصوف رهايى از اعتياد را ناممکن دانسته، از ساير جوانان ميخواهد که به هيچ وجه به آن رو نياورند؛ زيرا با ورود در اين مسير راه برگشتى وجود ندارد.

محمد عزیزجوان دیگری که توسط خواهرش معتاد به مواد مخدرشده است و اکنون باساير معتادين زندگى رقت بار را پيش مى برد.

موصوف میگوید:«از شفاخانه بیزارم،  چون چند بار غرض تداوی مراجعه کردم و نشد از اين راه رهايى نيست.»

وی در ادامه افزود:« درایران تولد شده و اصلاً کابلی استم، خانواده ام درشبرغان زنده گی میکند، دو سال قبل با دخترمامایم نامزد شدم ولی وقتی خانواده مامایم دانستند که معتادم نامزدی امرا فسخ کردند، حالى ديگه هیچ وقت حاضرنیستم استفاده ازمواد را ترک کنم و طی مدت دوسال متواتر از پودر و شیشه استفاده کرده ام.»

عزيز مى گويد که سه عراده ریکشا داشت همه را به خاطرتهیه پول پودر و شیشه فروخته است .

موصوف،  نيز از جوانان و کسانى که معتاد نيستند مى خواهد که در اين راه داخل نشوند و زندگى خوش خود را به زهر مبدل نکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر