زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعداد جان باخته گان از ویروس کرونا درجهان به یک میلیون تن رسید

تعداد جان باخته گان از ویروس کرونا درجهان به یک میلیون تن رسید

author avatar
28 Sep 2020 - 11:41
تعداد جان باخته گان از ویروس کرونا درجهان به یک میلیون تن رسید
author avatar
28 Sep 2020 - 11:41

کابل ( پژواک، ٧ ميزان ۹۹): به اساس گزارش ها، تعداد جان باخته گان از ویروس کرونا در جهان به یک میلیون رسید

ویروس کرونا حدود ١٠ ماه قبل نخست در شهر اووهان چین پیدا شد که بعدا به بیش از ٢١٠ کشور و مناطق جهان شيوع کرد ؛ اما  درحال حاضر در بيشتر کشورها کنترول شده است.

به اساس معلومات پوهنتون جان هاپکنز امریکا که پیرامون ویروس کرونا معلومات و ارقام را به نشر می رساند تا امروز در تمام جهان تعداد واقعات ثبت شده بیماران ویروس کرونا یا کوید ۱۹ به بيش  از ٣٣ میلیون واقعه رسیده است.

این منبع افزوده است که تا کنون از اثر ویروس کرونا  بيش از يک ميليون تن جان باخته اند که بیشتر آن در کشورهای اروپایی و امریکا می باشند.

منبع گفته است، که به صورت جمعی بيش از  ٢٥ میلیون تن در جهان پس ازابتلا به این ویروس دوباره صحت ياب شده و به زندگی عادی خود برگشته اند.

امریکا بیشتر از همه از ویروس کرونا متضرر شده است، درین کشور تعداد واقعات ثبت شده بیماران کرونا به هفت میلیون و ٦١٠ هزار تن رسیده است وحدود ٢٠٩ هزار تن جان باخته اند.

بعد از امریکا؛  برازیل و هندوستان از کرونا زیاد متضرر شده اند، درهندوستان بیش از ٦ ميليون واقعه و در برازيل  بيش از ٤ میلیون و ٧٣٢ هزار واقعۀ مثبت و يروس کرونا  ثبت شده ، اما در برازیل ١٤٢ هزار تن و در هندوستان ٩٦ هزار تن جان های خود را از دست داده اند.

روسیه، پيرو، کولمبيا، مکسيکو، افريقاي جنوبى، هسپانیه، ارجنتاين، چلى بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، جرمنی، پیرو، ایران و ترکیه کشورهای هستند که  به دليل شيوع ويروس کرونا زیاد متضرر شده اند.

در افغانستان تا اکنون بیش از ٣٩ هزار واقعۀ مثبت ويروس کرونا ثبت گرديده ، ١٤٥٣ تن جان باخته و نزديک به ٣٣ هزار تن دوباره صحت ياب شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر