زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله : افزایش خشونت‌ها مذاکرات صلح را ضربه می‌زند

عبدالله : افزایش خشونت‌ها مذاکرات صلح را ضربه می‌زند

author avatar
28 Sep 2020 - 16:42
عبدالله : افزایش خشونت‌ها مذاکرات صلح را ضربه می‌زند
author avatar
28 Sep 2020 - 16:42

کابل (پژواک، ٧ ميزان ٩٩) : داکترعبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی مى گوید که مذاکرات صلح به کُندی پیش می‌رود و متأسفانه میزان خشونت هم بالاست و این به تلاش‌های صلح ضربه می‌زند.

داکترعبدالله عبدالله، صبح امروز ٧ ميزان در رآس يک هيئت بلند پايۀ حکومت افغانستان وارد اسلام اباد شد و در ميدان هوايى ازسوى مقامات پاکستانى مورد استقبال قرارگرفت.

رئيس شوراى عالى مصالحه ملى و هیأت همراهش، در اسلام‌آباد با شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی پاکستان ملاقات کرد.

وزیر امور خارجۀ پاکستان، ضمن خوش‌آمديد گویی به هیأت بلند پایۀ افغانستان، گفت که این سفر روابط میان دو کشور را وارد مرحلۀ تازه‌یی می‌سازد و نیاز است فصل جديدي در روابط دو کشور گشوده گردد.

قریشی با تأکید بر احترام به استقلال و حاکمیت ملی افغانستان، گفت : "ما متعهد به عدم مداخله در امور داخلی افغانستان می‌باشیم. "

وزیر خارجۀ پاکستان از تلاش‌های صلح در افغانستان اعلام پشتیبانی کرد و گفت: "صلح در افغانستان صلح در پاکستان است."

وی افزود : "ما باور داریم که مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه‌، گفت‌وگو و مذاکره است."

قریشی مذاکرات دوحه را تاریخی خواند و گفت که باید از این فرصت استثنایی استفاده صورت گیرد.

پیشرفت‌هایی که در مذاکرات صورت گرفته و این باید باعث کاهش خشونت و آتش‌بس سراسری شود. او گفت که در همین اتاق با نمایندگان طالبان دیدار کرده و به آنها گفته که صلح بازنده‌یی ندارد.

او گفت که نباید از خاک پاکستان و افغانستان علیه یک‌دیگر استفاده صورت گیرد و ارادۀ سیاسی در این زمینه وجود دارد.

داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی با تشکر از دعوت و میزبانی جمهوری اسلامی پاکستان، با اشاره به آخرین سفرش به اسلام‌آباد در جرگۀ مشترک منطقوی در سال ٢٠٠٨ گفت که روابط میان دو کشور فراز و فرودهای زیادی داشته و اکنون با روحیۀ دیگری به اسلام‌آباد آمده‌اند. 

عبدالله از حمایت نخست‌وزیر پاکستان از کاهش خشونت و آتش‌بس در افغانستان استقبال کرد و گفت که اگر از فرصت تاریخی پیش رو استفاده صورت نگیرد، بحران تشدید می‌شود. رییس شورای عالی مصالحه ملی تأکید کرد که اکثریت مطلق مردم افغانستان خواهان صلح و ختم جنگ هستند. افغانستان با سال‌های ٢٠٠١ تغییر کرده و باید از دست‌آوردهای ملی حفاظت و حراست صورت گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر