زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رییس جمهور ۱۷ مشاور خود را منفک کرد

رییس جمهور ۱۷ مشاور خود را منفک کرد

author avatar
29 Sep 2020 - 17:36
رییس جمهور ۱۷ مشاور خود را منفک کرد
author avatar
29 Sep 2020 - 17:36

کابل  (پژواک، ٨ میزان ٩٩) : رییس جمهور غنی بر اساس پیشنهاد اداره امور ۱۷ مشاور خویش از وظيفه برکنار و تشکیلات ایشان را از بین برده اند.

یک منبع حکومتی که نمى خواهد نامش ذکر شود، امروز ۸ میزان به آژانس خبری پژواک گفت که تشکیلات و تخصص وظیفوی این مشاورین ارزیابی شده و بعدا اداره امور پیشنهاد لغو آن را کرده بود.

منبع می افزاید، رییس جمهور بعد از ارزیابی و پیشنهاد اداره امور ریاست جمهوری ۱۷ مشاور خویش از وظيفه منفک و تشکیلات ایشان را از بین برده اند.

منبع حکومتی ياد شده می گوید که در پهلوی این شماری از مشاورین ديگر که تشکیلات آنها از ۲۰ زیاد بود، بست های ایشان کم شده است.

منبع می گوید که به این اساس ۲۲۵ بست لغو شده است، که بر اساس آن در بودجه ملی میلیون ها افغانی پس انداز شده است.

آژانس خبری پژواک فهرست ۱۷ مشاور ياد شده را نیز دریافته کرده است.

 در این لیست سید حامد گیلانی مشاور در امور بین المللی، قطب الدین هلال مشاور در امور صلح، احمد مشاهد مشاور در امور اصلاحات اداری و خدمات ملکی، محمد ایوب رفیقی مشاور امور مردمی، شیرمحمد جامی زاده مشاور امور منابع طبعی، شاد محمد څرگند مشاور امور تحقیقاتی و انکشافی، سیروس علاف مشاور تجارت، نجیب الله خواجه عمری مشاور امور تحصیلات عالی و خلیل الله زمری مشاور حقوق زندانیان شامل می باشد.

همچنان عبدالرحمان هوتک مشاور امور سیاسی و منطقوی، پيغمبرقل دوغن مشاور امور اجتماعی، گلالی اچکزی مشاور امور زنان، عزیزالله آریافر مشاور امور اصلاح ادارات،محمد عزیز بختیار مشاور امور فرهنگی و اجتماعی، داکتر لیلی احراری مشارو امور دیموکراسی و تقویت، همایون جریر مشاور امور اجتماعی و بسم الله روحانی مشاور امور اقوام نیز شامل می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر