زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محکمه استيناف حبس زمرى پيکان را از هشت سال به سه سال کاهش داد

محکمه استيناف حبس زمرى پيکان را از هشت سال به سه سال کاهش داد

author avatar
29 Sep 2020 - 17:43
محکمه استيناف حبس زمرى پيکان را از هشت سال به سه سال کاهش داد
author avatar
29 Sep 2020 - 17:43

کابل(پژواک، ۸ میزان ۹۹): لوی څارنوالی افغانستان می گوید که پاسوال زمری پیکان، قوماندان عمومی پیشین امن و نظم عامه وزارت امور داخله به اتهام سوء استفاده از صلاحیتهای وظیفوی به سه سال حبس محکوم به مجازات شد.

در يک خبرنامه مطبوعاتی لوی څارنوالی افغانستان که امروز ۸ میزان به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزيده آمده است، بربنیاد صورت دعوای څارنوال مؤظف، زمری پیکان به صورت غیر قانونی پسر اش را تعین بست نموده، پرسونل نظامی و تجهیزات نظامی را در اختیار وی قرار می دهد.

در خبرنامه آمده:"سرانجام پسرش با استفاده از این امکانات به تاریخ  ۱۳۹۵ راهی ولسوالی استالف می شود که کاروان حامل شان با ماین کنار جاده اصابت نموده دو تن از محافظان پسر زمری پیکان مجروح می شوند."

لوی څارنوالی می نوسید که بعد از دریافت اطلاع حادثه، زمری پیکان تعدادی از پرسونل تحت اثر خود را به یاری کاروان پسرش فرستاده دستور می دهد که مجروحین را به شفاخانه و پسر اش را به منزل ببرند.

در خبرنامه آمده:"پسر پیکان حین بازگشت از محل حادثه به شهر کابل با شخص که گفته شده خصومت شخصی داشته است. رو به رو شده و وی را به ضرب گلوله به قتل می رساند، څارنوال مؤظف قضیه، پس از تکمیل تحقیق و ترتیب صورت دعوا، بر اساس اسناد و مدارک علیه زمری پیکان به اتهام سوءاستفاده از صلاحیتهای وظیفوی، از هیأت قضایی محکمۀ استیناف مطالبه مجازات کرده است."

در خبرنامه افزوده شده که هیأت قضایی محکمۀ استیناف رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی، در جلسۀ علنی بعد از شنیدن دفاعیه متهم و وکیل مدافع؛ زمری پیکان را در اتهام سوء استفاده از صلاحیتهای وظیفوی، مطابق فقرۀ اول مادۀ ۴۰۳ و ۱۷ کودجزا، به سه سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرد.

قابل ذکر است که محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم سنگین فساد اداری مرکز عدلی و قضایی، در جلسۀ علنی ماه قوس سال ۱۳۹۶، پیکان را در همین جرم، غیاباً به مدت هشت سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر