زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتصاب غذایی شماری از زندانیان پلچرخی وارد سومين روز شد

اعتصاب غذایی شماری از زندانیان پلچرخی وارد سومين روز شد

author avatar
30 Sep 2020 - 17:46
اعتصاب غذایی شماری از زندانیان پلچرخی وارد سومين روز شد
author avatar
30 Sep 2020 - 17:46

کابل(پژواک، ۹ میزان ۹۹): اعتصاب شماری از زندانیان پلچرخی،که سه روزقبل  به دلیل بی عدالتی ها در این زندان، دست آغاز شده بود ؛ مروز هم ادامه داشت .

زندانیان معترض می گویند، به آنعده از زندانیانی که پول و رابطه دارند، ضمن این که به وابستگان شان اجازه ملاقات داده می شود، تعدادی از آنان به اساس روابط با مقامات از بند نيز آزاد مى شوند.

به گفته آنها، زندانیانی که پول و روابط ندارند، نه تنها به آنها، اجازه ملاقات با وابستگان شان داده نمی شود، بل سال ها است که در کنج زندان خوابیده اند؛ اما   شامل هیچ فرمانی عفو نشده اند.

فقیر محمد، یکتن از زندانیان معترض در زنان پلچرخی، در تماس تیلفونی به پژواک گفت که حتى طالبانی که هزاران نفر را به قتل رسانده بودند، رها شدند؛ اما به دلیل عدم شناخت و نداشتن پول هیچ توجهی به آنان نمی شود.

شماری دیگر آنها نیز از نبود غذای مناسب و بدرفتاری مسئولان زندان انتقاد کرده و خواهان عدالت شدند.

فرهاد بایانی، سخنگوی اداره تنظیم امور زندان­ها، با اشاره به ندادن اجازه ملاقات به وابستگان  برخى زندانیان، گفت که ازحدود شش ماه پیش، ملاقاتی­ها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها، بصورت مطلق قطع شده است.

وی افزود، اداره تنظیم امور زندان ها، توانست خیلی موفقانه و مدبرانه مشکل کرونا را در داخل زندان ها مدیریت کند و به همین دلیل اکنون، ویروس کرونا در داخل محابس تقریباً به صفر تقرب کرده است.

موصوف می گوید، تصمیم بر آن است که مطابق طرزالعمل جدید که تازه ترتیب و تصویب شده است، به زودی ملاقاتی وابستگان زندانیان در چارچوب کاملاً جدید آغاز شود.

بایانی، به فرمان های رهایی زندانیان اشاره کرده و گفت: «در حال حاضر تنها یک فرمان رئیس جمهور غنی را در حال تطبیق داریم که در خصوص زندانیان نظامی است که پروسه تطبیق آن از سوی کمیسیون های مرکزی و ولایتی جریان دارد و آنعده زندانیانی که رها می شوند، دوسیه های شان در حال بررسی قرار دارد و به زودترین فرصت از مزایای فرمان مستفید می شوند.»

سخنگوی اداره تنظیم زندان ها، با ذکر این که این اداره صلاحیت رهایی زندانیان را خلاف روحیه فرامین ندارد، می گوید، افرادی (زندانیانی) که اعتصاب کرده اند، خواست شان رهایی بدون قید و شرط است و در مخالفت با روحیه فرمان قرار دارد.

او تصریح کرد: «اکثریت اعتصاب کنندگان افراد مسن اند که وصف جرمی شان در تضاد به ماده ۳۵۰ اجراآت جزایی قرار دارد و در فرمان مقام ریاست جمهوری قید شده است که محکومین جرایم مندرج ماده متذکره مستثنى قرار دارند و نمی توانند از مزایای آن مستفید شوند.»

در ماده ۳۵۰ قانون اجراآت جزایی آمده است که جرایم حدود، قصاص، دیت، مگر این که مقتول وارث نداشته باشد شامل تخفیف و عفو نمی گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر