زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکترعبدالله وعمران خان در مورد آتش بس و کاهش خشونت ها صحبت کردند

داکترعبدالله وعمران خان در مورد آتش بس و کاهش خشونت ها صحبت کردند

author avatar
30 Sep 2020 - 09:38
داکترعبدالله وعمران خان در مورد آتش بس و کاهش خشونت ها صحبت کردند
author avatar
30 Sep 2020 - 09:38

کابل  (پژواک، ٩ ميزان ٩٩) : داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملى و عمران خان صدراعظم پاکستان در مورد آتش بس و کاهش خشونت ها صحبت کرده اند.

درخبرنامه اى دفتر مطبوعاتى شوراى عالى مصالحه ملى که امروز منتشر وبدسترس آژانس خبرى پژواک قرارگرفته، آمده است، داکترعبدالله عبدالله، در دومین روز سفرش به اسلام‌آباد، با عمران‌خان صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان دیدار کرد.

منبع افزوده است، در این دیدار، صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان، حمایت همه‌جانبۀ کشورش را از روند صلح افغانستان اعلام کرد و گفت که با تأمین صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان بیشترین سود را خواهد برد.

 به گفتۀ وی، تأمین امنیت و برقراری صلح در افغانستان، مفاد اقتصادی زیادی به پاکستان دارد.

عمران‌خان گفت که از کاهش خشونت و درادامه، آتش‌بس پایدار و سراسری در افغانستان حمایت می‌کنند. او گفت: ( از طریق رسانه‌ها مشاهده کردیم که نخستین دور آتش‌بس، چگونه موجب شادمانی افغان‌ها گردید. بدترین سناریو برای مردم افغانستان، تداوم جنگ است.)

صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان با بیان این‌ که تاهنوز به افغانستان سفر نکرده است، گفت که مشتاق دیدار از کابل می‌باشد.

عمران‌خان در بخشی از صحبت‌هایش با ابراز این‌که از درخشش تیم ملی کرکت افغانستان شگفت‌زده شده است، افزود که افغان‌ها در مبارزه شکست و ناکامی را نمی‌پذیرند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، از حمایت صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان از کاهش خشونت و آتش‌بس در افغانستان قدردانی کرد و گفت که افزایش خشونت ها به روند صلح ضربه می‌زند.

رییس شورای عالی مصالحه ملى ابراز داشت : ( جمهوری اسلامی افغانستان ارادۀ لازم برای موفقیت روند صلح دارد و از طرف مقابل نیز انتظار داریم که برای ختم جنگ و دست‌یابی به توافق صلح، حسن نیت‌شان را نشان دهند. )

موصوف با اشاره به موضع‌گیری‌های صدراعظم پاکستان و حمایت اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان گفت که در این سفر علاقمندی برای گشودن فصل جدید در روابط میان دو کشور را مشاهده کرده است.

رییس شورای عالی مصالحه ملی، از فیصله کابینۀ پاکستان برای ایجاد تسهیلات در روند صدور ویزا به شهروندان و تجار افغانستان سپاس‌گزاری کرد و گفت که تغییر رژیم ویزا موجب خرسندی مردم افغانستان شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر