زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور پاکستان: ما ازجنگ در افغانستان متضرر و از صلح آن نفع می‌بريم

رئيس جمهور پاکستان: ما ازجنگ در افغانستان متضرر و از صلح آن نفع می‌بريم

author avatar
30 Sep 2020 - 14:29
رئيس جمهور پاکستان: ما ازجنگ در افغانستان متضرر و از صلح آن نفع می‌بريم
author avatar
30 Sep 2020 - 14:29

کابل (پژواک، ٩ ميزان ٩٩) : رئيس جمهور پاکستان ضمن حمايت از پروسۀ صلح افغانستان گفته است که پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح دراين کشور نفع می‌برد.

داکترعبدالله عبدالله رئيس شورای عالی مصالحه‌ی ملی قبل از ظهر امروز با داکتر عارف علوی رييس جمهور پاکستان ملاقات کرد.

در خبرنامه اى مطبوعاتى شوراى عالى مصالحه ملى که امروزمنتشر وبه دسترس آژانس خبرى پژواک قرارگرفته آمده است، که رئيس جمهور پاکستان ضمن اينکه براى دکتور عبدالله عبدالله در امر دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان و قطع جنگ آرزوی موفقیت کرد ، افزود که دولت و رهبری پاکستان به صورت همه جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند.

وى  گفت: "ما طرفدار پایان جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم،پاکستان از جنگ در افغانستان متضرراست و از صلح دراين کشور نفع می‌برد، ما خواهان افزایش همکا‌رهای خود با افغانستان در عرصه‌ی آموزش، تحصیلات عالی، تکنالوژی معلوماتی و صحت عامه می‌باشیم. "

اين مقام بلند پايه حکومت پاکستان دربخشى ازصحبت هايش گفت ، میزان تجارت باید میان دو طرف افزایش یابد و با آمدن صلح خواهان وصل شدن جنوب آسیا به آسیای مرکزی می‌باشند.

وى همچنان علاوه نمود که با آمدن صلح زمینه عودت باعزت مهاجران نیز فراهم می‌گردد.

رییس جمهور پاکستان درادامۀ صحبت‌های خود علاوه نمود: "ما به اراده و تصمیم مردم افغانستان احترام قایل هستیم و برای حکومت و مردم افغانستان سعادت و خوش‌بختی آرزو داریم. "

داکترعبدالله رئیس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با قدردانی از دعوت و میزبانی حکومت و مردم پاکستان، از رییس جمهور پاکستان نیز به خاطر میزبانی و حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر کرد.

موصوف، تصویر روشنی از وضعیت در افغانستان، مذاکرات صلح، چالش‌ها و فرصت‌های دست‌یافتن به صلح و زمینه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور ارایه کرد.

 رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی دست‌یافتن به صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان در این مرحله خواند و خواهان همکاری جمهوری اسلامی پاکستان و سایر کشورها در موفقیت این روند گردید.

داکتر عبدالله عبدالله در بخشى دیگر از صحبت‌های خود گفت: "ما برای فایق آمدن بر مشکلات و پایان جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی در اختیار داریم. امیدواریم با پشتیبانی داخلی و حمایت منطقه ‌ای و بین‌المللی این‌ بار به صلح و ثبات دایمی دست‌ یابیم."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر