زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والى فارياب: اگربه بيجا شدگان کمک نشود، فاجعه رخ ميدهد

والى فارياب: اگربه بيجا شدگان کمک نشود، فاجعه رخ ميدهد

author avatar
30 Sep 2020 - 10:37
والى فارياب: اگربه بيجا شدگان کمک نشود، فاجعه رخ ميدهد
author avatar
30 Sep 2020 - 10:37

ميمنه(پژواک، ٨ ميزان ٩٩):شمارى از بيجا شدگان و مهاجرين عودت کننده در ولايت فارياب، ضمن نگرانى از مشکلات اقتصادى و فرا رسيدن فصل زمستان، خواستار کمک هاى محروقاتى شدند.

اين درحالى است که امروز ٨ ميزان براى دو هزار خانوادۀ بيجا شده و عودت کننده از ايران، در شهر ميمنه، مقدار پول نقد و کيت هاى صحى از سوى موسسۀ دارت از کمک کشور ناروى توزيع گرديد.

داکترعزت الله نعمتی نماینده موسسه دارت به اژانس خبرى پژواک گفت ، که در کنار توزيع کيت هاى صحى شامل صابون، شامپو، دوا، سطل و غیره براى بيش از دو هزار خانوادۀ بيجا شده و عودت کننده، هر خانواده، معادل  ١١٧ دالر امريکايى، پول نقد به افغانى نيز توزيع کردند.

موصوف گفت که کمک هاى امروز از سوى کشور ناروى صورت گرفته است.

اما مستفيد شونده ها، کمک هاى يادشده را کافى ندانسته مى گويند که زمستان رسيدنى است ، بايد براى شان مواد محروقاتى و غذايى توزيع شود تا اين که در زمستان پيش رو با مشکل مواجه نشوند.

حلیمه با نام مستعار که از اثر ناامنى ها از منطقۀ تیلان ولسوالی پشتونکوت فارياب در منطقه دهندره اين ولسوالى اقامت گزيده است، از مشکل اقتصادى، شکايت دارد. 

وى که يکى از مستفيد شوندگان کمک امروز نيز مى باشد مى گويد :« زمستان رسید،  حیران هستیم که خانه را چه قسم گرم کنیم کاشکی به جای کمک های امروز مواد سوخت کمک میکردند.»

این خانم که مادر هشت فرزند میباشد، مى گويد که شوهرش معتاد است و توانايى کار را ندارد و خودش با بسيار مشکل نيازمندى هاى خانواده اشرا پوره مى کند.

در همين حال بى بى شرين يک تن ديگر از بيجا شدگان در فارياب نيز از فرا رسيدن فصل سرما نگران است و خواستار کمک مواد محروقاتى مى باشد.

وى نيز از کمک امروز خوش نيست و مى افزايد:«  اين چيزها درد ما را دوا نمى کند، براى ما چوب و سنگ سوخت بدهند که خانۀ ما گرم شود تا اولادهاى ما از خنک نميرند.»

نقیب الله فایق والی فاریاب هنگام توزیع مواد يادشده گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ٢٢ هزار مهاجر از ایران به آنولايت برگشته اند، سه تا چهار هزار فامیل طی چند هفته اخیر در اثر حملات مخالفین مسلح و در جریان عملیات قول اردوى شاهین برای بازگشایی شاهراه از ولسوالی های قیصار و خواجه سبزپوش بیجا شده و در شهر میمنه جا بجا گردیده اند.

موصوف مى گويد که اين بيجا شده ها در وضعیت بد معیشتی و اقتصادی قرار دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر