زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امریکا ١٠٠ دستگاه ونتیلاتور به افغانستان مساعدت کرد

امریکا ١٠٠ دستگاه ونتیلاتور به افغانستان مساعدت کرد

author avatar
1 Oct 2020 - 16:53
امریکا ١٠٠ دستگاه ونتیلاتور به افغانستان مساعدت کرد
author avatar
1 Oct 2020 - 16:53

کابل(پژواک، ۱۰ میزان ۹۹) سفیر ايالات متحدۀ امریکا در افغانستان، تعداد ۱۰۰ دستگاه ونتيلاتور مساعدت شده از سوی کشورش را، امروز به وزارت صحت عامه تسلیم کرد.

این دستگاه ها، توسط روس ویلسون سفیر ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان، به احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، در کابل تسلیم داده شد.

سفیر ایالات متحدۀ امریکا، هدف از این مساعدت را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان عنوان کرده و گفت که این دستگاه‌ها، نظر به پیشنهاد دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا به مردم افغانستان مساعدت شده است.

وی افزود که این دستگاه ها، به شفاخانه‌های ولایاتی که بیش­تر از بابت ویروس کرونا آسیب دیده اند، توزیع خواهد شد.

موصوف، به ادامه کمک های امریکا در افغانستان اشاره نموده و تاکید کرد که کشورش متعهد است تا سکتور صحت افغانستان را در بخش‌‌های افزایش تشخیص، کنترول و تداوی بیماران کووید-۱۹ همکاری نماید.

سپس احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، به نمایندگی از مردم و دولت افغانستان، از این کمک کشور امریکا تشکر نموده و این دستگاه ها را، یکی از ضروریات مهم در بخش تداوی بیماران کووید-۱۹ عنوان کرد.

وی، ایالات متحدۀ امریکا را یکی از همکاران مهم سکتور صحت افغانستان خوانده گفت که این کشور، از ۲۰ سال به این‌سو بخش صحت افغانستان را از طریق پروژه های گوناگون کمک نموده است.

موصوف علاوه کرد که کشور امریکا در کنار مساعدت ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور، شماری از کارمندان صحی را در رابطه به چگونگی استفاده و نگهداری اين دستگاه نیز آموزش می دهد.

عثمانی، بر تدابیر این وزارت برای جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا در افغانستان، اشاره کرده و گفت که وزارت صحت عامه، برای جلوگیری از موج دوم این ویروس، تدابیر جدی را در مراکز صحی در تمام ولایات اتخاذ نموده است.

از سوی دیگر، شاکر کارگر رئیس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری کشور، از کمک ایالات متحدۀ امریکا قدردانی نموده و به آنان اطمینان داد که این دستگاه‌ها، به ولایت‌های نیازمند به گونۀ عادلانه توزیع خواهد شد.

این در حالی است که از شیوع ویروس کرونا تاکنون در افغانستان، ۳۹۲۸۵ تن مصاب به ویروس کرونا، ۳۲۸۴۲ بهبود یافته و ۱۴۵۸ فوتی به ثبت رسیده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر