زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهریان کابل از افزایش زباله ها و کمبود زباله دانی ها شکایت می کنند

شهریان کابل از افزایش زباله ها و کمبود زباله دانی ها شکایت می کنند

author avatar
1 Oct 2020 - 17:06
شهریان کابل از افزایش زباله ها و کمبود زباله دانی ها شکایت می کنند
author avatar
1 Oct 2020 - 17:06

شهر کابل (پژواک، ١٠ ميزان ٩٩): افزایش روزافزون زباله ها و کمبود زباله دانی ها در بخش‌های گوناگون شهر کابل و عدم استفادۀ درست از آنها از سوی مردم، سبب آلودگی محیط زیست در شهر کابل شده است.

نگرانی بیشتر مردم، از افزایش و انباشت زباله‌ها و شیوع بیماری‌های مختلف است. همچنان شکایت هایی وجود دارد که بی‌توجهی و کم کاری شاروالی کابل در این زمینه، باعث شده است که شهر چهره‌ای زشت و متعفن به خود بگیرد.

شماری از شهروندان شهر کابل می­گویند که از یک سو زباله دانی ها در بیشتر بخش‌های شهر وجود ندارد و از سوی دیگر، در برخی از بخش های شهر که زباله دانی ها موجود بوده، از آن به گونۀ درست استفاده نمی شود و زباله ها در کنار آن، انبار و سبب تعفن مى شود.

فاروق عظیمی یک تن از شهریان کابل، به آژانس خبری پژواک گفت: «متاسفانه در برخی جاده‌ های شهر، يک تعداد از باشنده ها کثافات را کنار سرک می اندازند، که نه شاروالی آنها را جمع می کند، نه کس دیگری. مردم نیز فرهنگ شهرنشینی را نمی دانند و مقصر خود مردم می باشند.»

او کمبود زباله دانی ها در شهر را مشکل دیگرعنوان نموده افزود که شاروالی، باید برای رفع این مشکل اقدام کند.

عظیمی افزود: «من به حیث یک شهروند، زمانی که زباله دانی پُر باشد، مجبور می شوم که زباله ها را بیرون از زباله دانی و اطراف آن بیندازم؛ اینجا اول مسئولیت مردم، بعداً مسئولیت دولت است که باید توجه داشته باشد.»

نور محمد یک تن از دکانداران شهر کابل گفت: «من یک دکاندار هستم، زمانی که مردم را می بینم که کثافات خود را در دور و بر زباله دانی می اندازند، برای شان میگم که این کار را چرا می کنید؟ قهر می شوند. به باور من، نیاز است که باید به مردم فرهنگ شهرنشینی یاد داده شود و شاروالی هم مشکلات خود را در این عرصه دارد، که باید توجه جدی کند.»

زرولی کروخیل وکیل درمنطقه ناحیه چهارم شهر کابل گفت: «من به خاطر کمبود زباله دانی ها در این محل، چندین بار به ناحیه و شاروالی گفتم، مگر جواب ندادند و توجه نمی کنند. من به حیث وکیل منطقه تلاش کردم تا منطقۀ ما پاک باشد، مگر خود مردم منطقه نیز توجه نمی کنند، مشکل مردم ما هم است.»

سمیرا رسا سخنگوی شاروالی شهر کابل گفت شاروالی پلان دارد که برای تنظیم بهتر امور، بخش جمع آوری زباله ها را به سکتور خصوصی واگذار کند. وى افزود که کارها در این بخش، تا چهل درصد پیش رفته است.

وی در مورد چگونگی وضعیت کنونی زباله های شهر کابل، گفت: «مردم در قسمت جمع آوری زباله ها همکاری نمی کنند، هر جایی که دل شان خواست کثافات را می اندازند و ما از مردم عزیز شهر کابل می خواهیم که در این قسمت یاری مان کنند.»

شهر کابل، با افزایش روزافزون جمعیت و همچنان تولید بیش از حد زباله ها رو به ‌رو است و مسئولان مربوطه، بارها وعده داده اند که برای رفع این مشکل اقدام می کنند؛ اما هنوز مشکل پا برجا است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر