زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تنى که از غور قاچاقى به خارج رفته بودند، دوباره برگشته اند

صدها تنى که از غور قاچاقى به خارج رفته بودند، دوباره برگشته اند

author avatar
12 Oct 2020 - 13:49
صدها تنى که از غور قاچاقى به خارج رفته بودند، دوباره برگشته اند
author avatar
12 Oct 2020 - 13:49

فيروزکوه(پژواک، ٢١ ميزان ٩٩): ریاست امور مهاجرین و عودت کننده های غور مى گويد بيش از يک هزار تنى که به طور قاچاق به خارج از کشور رفته بودند، در ٧ ماه گذشته دوباره به اين ولايت برگشته اند.

شمارى از افغان ها به دليل بيکارى و مشکلات اقتصادى براى دريافت کار که به ايران، پاکستان، ترکيه و کشورهاى اروپايى مى روند، در مسير راه با مشکلات زياد مواجه مى شوند، برخى در مسير راه جان مى بازند و برخى هم دوباره رد مرز مى شوند. 

عبدالرووف غفوری رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان غور، به آژانس خبرى پژواک گفت براساس آمارى که در اين اداره ثبت شده، در هفت ماه اول امسال بيش از يک هزار افغان که براى کار به ايران، پاکستان و ترکيه از طريق مرز غور رفته بودند؛ نسبت مشکلات يا رد مرز شده و يا هم دوباره برگشته اند.

وى افزود که قاچاقبران جوانان و کودکان را به خاطر دست یافتن به زندگی بهتر و خوبتر در بیرون از کشور فریب داده و آنها را به گروگان می‌گیرند؛ تا بتوانند پول بیشتری به دست آورند.

موصوف، اين وضعيت را نگران کننده خوانده گفت که در همکاری با سازمان بين المللى مهاجرت( IOM )، برای این شمار از بازگشت کنندگان، مواد غذایی و غیرغذايی و همچنان پول نقد کمک کرده اند.

از سويی هم محمد عارف عابر سخنگوی والی غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که از دیر وقت ها جوانان به دلایل مختلف خود را به دست قاچاقبران انسان سپرده و کشور را به هدف کشورهای بيرونی ترک کرده اند و با مشکلات زیادی رو به رو شده اند.

وى افزود که دولت در هماهنگی با نهادهای کمک کننده، همواره تلاش کرده است به کسانى که رد مرز و یاهم بازگشت می‌کنند، زمینه های شغلی را فراهم کرده و نیز برای آنها کمک های غذایی و غیرغذایی و همچنان پول نقد توزیع کرده است.

موصوف، بدون ارايه جزئيات و صحبت بيشتر گفت که اداره محلى غور، در همکارى با موسسات همکار در قسمت اشتغال زايى، براى همچو افراد که رد مرز مى شوند، نيز کار مى کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر