زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون ارزیابی اسناد تخصصی و مسلکی در وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد

کمیسیون ارزیابی اسناد تخصصی و مسلکی در وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد

author avatar
13 Oct 2020 - 18:47
کمیسیون ارزیابی اسناد تخصصی و مسلکی در وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد
author avatar
13 Oct 2020 - 18:47

کابل (پژواک، ٢٢ ميزان ٩٩): کمیسیون ارزیابی اسناد تخصصی و مسلکی، به منظور ارزیابی اسناد تخصصی و مسلکی، در وزارت تحصیلات عالی ایجاد و افتتاح شد.

حامد عبيدى سخگنوى وزارت تحصيلات عالى، امروز(٢٢ ميزان) به آژانس خبرى پژواک گفت که در این کمیسیون، نمایندگان ریاست ارزیابی و معادلت اسناد بیرون مرزی، نمایندگان اداره محاسبین مسلکی و اداره عالی بررسی و چند تن از استادان پوهنځی اقتصاد پوهنتون کابل عضویت دارند.

موصوف افزود که اين کميسيون، موظف است تا اسناد فراغت کسانی را که در بخش محاسبه و تفتیش درخارج از کشور، نه به شکل اکادمیک، بلکه به شکل تخصصی مسلکی فرا گرفته اند، ارزیابی و معادلت سازی با اسناد لیسانس، ماستر و دوکتورا نمایند.

پوهندوی سیدفرهاد شهید زاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، درين مورد گفت که در اکثر کشور های پیشرفته، دو نوع تحصیلات اکادمیک و تخصصی مسلکی مروج است، که جهت معادلت و به رسمیت شناختن یکدیگر، با هم مطابقت داده می شود.

موصوف افزود که تعدادی از جوانان کشور، برنامه هايی از نوع تخصصی و مسلکی را در خارج کشور فرا گرفته اند که قبلاً اسناد شان ارزیابی و اعتبار بخشی نمی شد و از جانب دیگر، از ظرفیت های آنان در بازار کار به ویژه ارگان های دولتی استفاده صورت نمی گرفت.

معین امور محصلان اضافه کرد که برای رفع این مشکل و به اساس حکم مقام ریاست جمهوری، کمیسیون ارزیابی اسناد ACCA ایجاد گردید تا زمینه شمولیت این نیروی بشری مسلکی و متخصص در بخش محاسبه و تفتیش در بدنۀ دولت، فراهم گردد.

شهید زاده گفت که این کار، باعث پیشرفت روند حکومتداری خوب، تامین شفافیت و حسابدهی در ادارات دولتی خواهد شد.

پوهندوی شهید زاده، این موفقیت را به همه اعضای کمیسیون، فارغان ACCA و جامعه اکادمیک کشور تبریک گفته اظهار امیدواری نمود تا این اقدام، آغاز خوبی برای ارزیابی سایر مدارک تحصیلی  در آینده نیز گردد.

همچنان پوهاند حاجی محمد نعیمی رئیس ارزیابی و معادلت اسناد بیرون مرزی، ایجاد کمیسیون یاد شده را باعث شکستن بن بست در راه شناخت رسمی اسناد فارغان برنامه ACCA  و در نهایت انتقال تجارب کشور های پیشرفته در بخش محاسبه و تفتیش به کشور خوانده گفت که پس از ایجاد یک میکانیزم کاری، تعیین فورم ارزیابی و میکانیزم کاری کمیسیون، کار معادلت سازی اسناد  ACCA عملاً آغاز خواهد شد.

در اخیر، اعضای کمیسیون، نظریه ها و پیشنهاد های شان را در رابطه به چگونگی کار کمیسیون یاد شده و ارتقای ظرفیت های کاری، در زمینه ابراز نمودند.

Visits: 36

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر