زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يک متنفذ قومى و دو پوليس محلى در ارزگان کشته شدند

author avatar
20 Jun 2011 - 21:07
author avatar
20 Jun 2011 - 21:07

ترينکوت، نيلى (پژواک ٣٠ جوزا ٩٠): در دو رويداد جداگانه در ولايات ارزگان و دايکندى بر علاوه يک متنفذ قومى، دو پوليس کشته شده، يکتن ديگر زخمى و يک افسر پوليس اختطاف شد.

داکتر عبدالله ولسوالى گيزاب ولايت ارزگان در تماس تيلفونى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اثر انفجار ماين جاسازى شده کنار جاده، در منطقۀ کجکول در شمال ولسوالى گيزاب، بالاى موتر پوليس نظم عامه، يک متنفذ قومى بنام دلاور خان همراه با دو پوليس محلى کشته شده و يکتن پوليس ديگر زخمى گرديده است.

ولسوال گيزاب گفت: ((اين حادثه زمانى به وقوع پيوسته است که ده پوليس بخاطر تامين امنيت يک پروژه سرک سازى که فردا ٣١ جوزا در اين ولسوالى به کار آغاز خواهد کرد، جابجا شده اند.))

‌نظرمحمد يکتن از اهالى منطقه کجکول به پژواک گفت که وى جسد چهار نفر را بعد از انفجار ماين ياد شده در روى سرک ديده است.

گفتنى است که شام ديروز (٢٩ جوزا) يک ماين در منطقه گرم آب مانده شهر ترينکوت ولايت ارزگان، بالاى موتر پسر رئيس مرافعۀ ولايت ارزگان منفجر گرديد که تلفات در قبال نداشت.

به اساس يک خبر ديگر، يک افسر پولیس ظهر امروز در مربوطات ولسوالى کجران ولايت دايکندى همراه با راننده اش، از سوى طالبان ربوده شد.

سمونوال سیدباقر مرتضوی آمر امنیت قوماندانی امنیۀ ولایت دایکندی به پژواک گفت که اين افسر سید عبدالحبیب نام داشت و از مرکز ولایت دایکندی همراه با خوانواده اش، راهى ولسوالی کجران بود که در بازار منطقۀ ناوه میش توسط طالبان مسلح اختطاف و خانم و طفل موصوف پس از لحظات چند رها شدند.

وی افزود، پولیس بلا فاصله بعد از واقعه اقدام به رهایى افسر مذکور نمودند؛ اما  طالبان در اسرع وقت توانستند موصوف را از منطقه خارج و به ولسوالی باغران که تحت کنترول دولت نیست، انتقال دهند .

علی خان کریمی سرپرست ولسوالی کجران ولایت دایکندی در تماس تيلفونی به پژواک اظهار داشت که افسر مذکور در منطقۀ برغنه جوی از مربوطات ناوه میش ولسوالی باغران توسط افراد مسلح طالبان اختطاف گردیده است.

وی در ادامه افزود، طالبان مسلح همراه با افسر مذکور و راننده اش، یک میل تفنگچه، یکصد هزار افغانی و موتر را نیز با خود برده اند .  

در همین حال قربان علی ارزگانی والی دایکندی نیز با تایید این خبر، به پژواک  گفت، دو تن از پرسونل قوماندانی امنیۀ دایکندی که از ولسوالی کیتی بسوی کجران در حرکت بودند، توسط افراد طالبان ربوده شده اند.

والی دایکندی علاوه کرد که تلاش در جهت رهایى آنان توسط متنفذین و ریش سفیدان محل جریان دارد؛ اما این تلاش آنان تاکنون نتیجه نداده است .

این واقعه در حالی رخ میدهد که بنا به گفتۀ سرپرست ولسوالی کجران، سه روز قبل چهار نفر از افراد ملکی باشنده گان ولسوالی کجران از منطقه کوتل چودار که مرزی بین ولسوالی کجران ولایت دایکندی و باغران ولایت هلمند می باشد، ربوده شده بودند که تاکنون از سرنوشت آنان خبری در دست نمی باشند.

بنا به اظهارات ولسوال، کسانیکه این چهار تن را ربوده اند، طالبان اند که وابسته به گل زمان یکی از قوماندانان محلی طالبان که هم اکنون در حبس بسر میبرد، می باشند.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر