زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

څارنوالی استیناف غور از والی اين ولايت شاکى است

څارنوالی استیناف غور از والی اين ولايت شاکى است

author avatar
28 Nov 2011 - 17:04
څارنوالی استیناف غور از والی اين ولايت شاکى است
author avatar
28 Nov 2011 - 17:04

چغچران(پژواک ٧قوس٩٠) څارنوالی استیناف ولایت غور، ازمداخله والی این ولایت درامورآن اداره؛ شکایت دارد.

گل احمد حیدری،رئیس څارنوالی استیناف ولایت غور، بعد از آن شکایت؛ ازمداخله والی این ولایت در امور اداره خود دارد، که روز گذشته، رییس زراعت این ولایت را به اتهام توزيع خود سرانۀ زمين هاى دولتى وتوزيع کمکها به دهاقين؛ بدون در نظر داشت سهميه ، توقيف نمود.

حیدری امروز،٧قوس به آژانس خبرى با پژواک گفت که انجنیر فرید الدین رییس زراعت یک قطعه زمین دولتی را ،بدون مجوز وزارت زراعت، به اردوی ملی ویک قطعه زمین دیگر را به آمریت ورزشی این ولایت سپرده وهمچنان کمکهای وزارت زراعت را بدون شناسایی مستحقین، طور غیر متوازن، در برخی مناطق توزیع نموده است.

څارنوال حیدری علاوه نمود که توزیع اراضی دولتی یادشده؛بدون طی مراحل قانونی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت که څارنوالی ولایت غور،چندین بار از رییس زراعت تقاضا نمود که به خاطر وضاحت موضوع به څارنوالی بیاید، اما وی نسبت به این مسئله بی اعتنایی نموده وحاضر به پاسخ دهی نشد.

گل احمد حیدری گفت که در پی توقیف رییس زراعت، شب گذشته داکترعبدا لله هیواد والی غور، ازطریق تیليفون برایش گفته است که هرچه عاجل رییس زراعت را از توقیف آزاد نماید وهمچنان در دوسیه عبدالتواب ، رییس معارف این ولایت که یکماه قبل به اتهام رشوه توقیف شده است، کمک کند.در غیر آن ؛ عواقب خطر ناک دارد.

رییس څارنوالی استیناف غورعلاوه نمود که مطابق قانون اجراات نموده وتوقع دارد که والی غور به جای مداخله   در اموراین اداره با وی همکاری نماید.

وی ادعا نمود که رییس زراعت، ازاقارب والی این ولایت است وبه همین دلیل،برآزادی وی از توقیف تأکید دارد.

اما داکترعبدالله هیواد والی غورمیگوید که انجنیر فرید الدین،رییس زراعت این ولایت ،به نا حق توقیف شده است.

وی به پژواک گفت:”رییس زراعت تخلف واشتباه نکرده،بلکه به خاطر مسایل قومی ومنطقوی یک اتهام بالایش بسته اند.”

وی افزود که گندم مساعدتی را رییس زراعت از طریق یک کمیسیون به مستحقین توزیع نموده ودر قسمت توزیع زمین ،به اردوی ملی ،ریاست زراعت این ولایت گفته است که هر گاه وزارتهای دفاع و زراعت در این مورد موافق باشند، این اداره مشکلی ندارد.

والی غور افزود که قطعه دوم زمین که ٧٠٠ متر مربع است ومربوط به کلینیک حیوانی است، در نزدیک شفاخانه موقعیت دارد و جاپانیها به خاطر اعمار محل ورزش برای  بخش اناث ،زمین مذکور را مطالبه نمودند ووزارت زراعت از این موضوع نیز اگاهی دارد.

وی علاوه نمود که زمین مذکورعلاوه ازاینکه برای کلینیک حیوانی بسنده نیست، درمجاورت شفاخانه قرارداشت وآوردن حیوانات مریض در نزدیک شفاخانه مناسب نیست.

والی گفت که به ارتباط این موضوع، مکاتیب به وزارتهای زراعت ودفاع ارسال شده وتاکنون جواب آن مواصلت نکرده ودر زمین مذکور نیز آبادی صورت نگرفته است.

داکتر هیواد تأکید برهمکاری دردوسیه رییس معارف غور رارد نموده گفت، رییس مذکور به موافقه مقام ولایت توقیف شده است،اما درقسمت توقیف رییس زراعت څارنوالی بدون آگاهی مقام ولایت ومحکمه خود سرانه عمل کرده است.

وی افزود که در امور څارنوالی مداخله نکرده است وصرف از طریق تیليفون، از رییس څارنوالی استیناف غور معلومات خواسته است.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر