زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شمار باشندگان شهر ننگرهار از اخذ بى مورد تکس شاکى اند

شمار باشندگان شهر ننگرهار از اخذ بى مورد تکس شاکى اند

author avatar
13 Dec 2011 - 18:29
شمار باشندگان شهر ننگرهار از اخذ بى مورد تکس شاکى اند
author avatar
13 Dec 2011 - 18:29

جلال آباد(پژواک ٢٢قوس ٩٠): شمار ساکنين برخى ولسواليهاى ننگرهارگيله دارند،که شاروالى جلال آباد؛ از مواد ساختمانى که آنها براى منازل شان آن را از بازار خريدارى ميکنند،تکس بى مورد اخذ ميکند.

نجيب الله باشندۀ قريۀ اخلاص آباد ولسوالى بهسود که بيست بورى سمنت را در موترسايکل زرنج انتقال ميداد به آژانس خبرى پژواک گفت که  کارمندان شاروالى در پل بهسود ١٠ افغانى محصول بر يک بورى  سمنت  از نزدش اخذ ميکند.

نامبرده افزود: (( کشورعجيب است که شاروالى در بردن اموال تيکس  و آوردن  اموال نيز  محصول اخذ ميکند.))

پل بهسود که به سمت شمالشرق شهرجلال آباد موقعيت دارد؛ هرروز باشندگان ٢٧ ولسوالى ولايات ننگرهار،کنر ونورستان رفت و آمد ميکنند و مواد مورد نياز را نيز انتقال ميدهند.

عتيق الله يکتن از باشندگان منطقۀ قاسم آباد ميگويد که منزلش از شهر جلال آباد، سه کيلومتر فاصله دارد،اما زمانيکه مواد تعميراتى را براى منزلش انتقال ميدهد،کارمندان شاروالى درپل بهسود، از نزدش محصول اخذ ميکند.

نامبرده به پژواک گفت،حکومت به عوض اين که تسهيلات را فراهم نمايد به مردم مشکل مى آفريند.

نامبرده اگر چه اين محصول را غيرقانونى عنوان ميکند،اما مى افزايد که اين پول غيرقانونى وارد بودجۀ دولت نميگردد، بلکه درجيب هاى مامورين ميريزد.

عتيق الله علاوه ميکند: (( چند روزقبل آهن را مى بردم ، برآن ٣٠٠٠ افغانى محصول وضع ميشد، اما مامورين از نزدم ٧٠٠ افغانى اخذ و به جيب هاى شان ريختند، رسيد آن  را نيز برايم نداد.))

يونس خان يکتن از باشندگان قريۀ للم ولسوالى چپرهار به آژانس خبرى  پژواک گفت که ٣٥ بورى سمنت را براى منزلش انتقال ميداد که کارمندان شاروالى، بعد از عذر و زارى زياد در بدل  ارايۀ يک رسيد ٣٠٠ افغانى را نزدش گرفت.

رحمان جان باشندۀ ولسوالى نورگل ولايت کُنر که چندبورى کودکيمياوى را به ولايتش ميبرد به آژانس پژواک گفت که مامورين شاروالى شهر ننگرهار به سبب ترس از تيم خبرى پژواک ،از نزدش پول اخذ ننمود.

رحمن جان افزود: (( در ولسوالى دکان کودکيمياوى دارم ،هر مرتبه در دومحل تکس ميدهم.))

وى علاوه کرد، زمانيکه يک بورى کودکيمياوى سفيد را درشهر جلال آباد به ٢٤٠٠ کلدار بخرد، شاروالى جلال آباد در پل بهسود و شاروالى کنر در زيرى بابا نورگل بار دوم محصول از نزدش  اخذ مى کند.

انجنير قاسم يوسفى رئيس اتاق تجارت در ولايات شرق با وجوديکه فيصلۀ شوراى وزيران درمورد اخاذى محصول را غيرقانونى پنداشته به پژواک گفت که بازهم منحيث قانون، اتاق تجارت با دولت  پذيرفته، که شاروالى، صرف از اموال که وارد شهر ميشوند حق  محصول گرفتن را دارد.

نامبرده افزود که اتاق تجارت گفتگوها را با دولت آغاز نموده تا دراين لايحه، تعديلات را وارد نمايد.

نامبرده در مورد وضع محصول بر مواد که از شهرخارج ميشوند، بى انصافى با مردم عنوان نمود.

انجنير حکيم الدين معاون شاروالى ننگرهار به آژانس پژواک گفت  که شاروالى از اموال  وسايط که از شهر جلال به طور ترانزيت به ولايات ديگر تردد ميکنند،محصول اخذ نمى کند..

موصوف افزود که به اساس فيصلۀ شوراى وزيران، لايحۀ ارگانهاى محل وتائيد ستره محکمه بربنياد يک فورم قانونى ،تمام اموال که از شهر جلال آباد خارج ميشوند محصولات مختلف اخذ ميکنند.

موصوف افزود،که تاثيرات سوء آن  شهر،شهروندان ،شاروالى و محيط زيست را متضرر ميسازد.

انجنيرحکيم الدين گفت که مصارف شاروالى نسبت به عوايد آن زياد است و آنها مجبور اند تا محصول تنظيفات شهرى را از همين مواد بدست آورد.

شايان ذکراست، که اين روند در ولايات لغمان وکنر نيز دوام دارد.

 

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر