زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از بازداشت سه مخالف مسلح در غزنى خبر داده شد

از بازداشت سه مخالف مسلح در غزنى خبر داده شد

author avatar
30 Jan 2012 - 16:54
از بازداشت سه مخالف مسلح در غزنى خبر داده شد
author avatar
30 Jan 2012 - 16:54

شهرکابل (پژواک، ١٠ دلو ٩٠): رياست عمومى امنيت ملى ميگويد: سه مخالف مسلح دولت را که از مردم در ولايت غزنى به زور عشر و زکات جمع ميکردند، دستگير نموده است.

در خبرنامۀ اين رياست که امروز(١٠ دلو) به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، از بازداشت شده گان، به نام هاى ظهیرالدین، قدیر وهمایون ياد شده است.

منبع، اين سه تن را از جملۀ اعضای گروپ قوماندان کامران که به گفتۀ رياست امنيت ملى،  مصروف فعالیت های تروریستی، تخریبی، انتقال سلاح و مهمات، جمع آوری پول به زور و جبر از مردم به نام عشر و زکات بودند، عنوان کرده است.

 در خبرنامه، تذکر رفته که  افراد بازداشت شده، باشنده هاى غزنی بوده و در جریان تحقیقات ابتدايی، به جرم خویش اعتراف کرده و یادآور شده اند که توسط قوماندان کامران، به گروه طالبان جذب شده و به دستور وی در فعالیت های متعدد تروریستی، تخریبی، جمع آوری پول از اهالی قریه “توچی و جنگلک” ولسوالی قره باغ غزنى به نام عشر و زکات و انتقال سلاح و مهمات، سهم فعال داشتند.

هفتۀ گذشته، باشنده گان دشت لیلی ولسوالی قوش تپۀ ولایت جوزجان نيز از جمع آوری پول عشر و زکات توسط طالبان مسلح، شکایت نموده بودند؛ اما طالبان مسلح، این گفته های مردم را رد کرده، می گفتند که موضوع، تحت تحقیق آنها قرار دارد.

 ذبیح الله مجاهد یکتن از سخنگویان طالبان مسلح، در گفتگو با پژواک گفته بود: در صورتی که این کار از سوی افراد آنها انجام شده باشد، آنها مجازات خواهند شد.

از سوى ديگر، رياست عمومى امنيت ملى، از کشف و  به دست آوردن چهار ميل کلاشنکوف، دو راکت RPG، سه ميل يازده تيره، يک ميل برنو، یک میل پپشه، یک ماشیندار صد تکه، یک حلقه ماین ضد وسایط و یک حلقه ماین خود ساخت که در یک دیگ بخار عیار گردیده بود، در ولايت غور نيز خبر داده است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر