زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حامد کرزى: طالبان مستقيماً با ما مذاکره نمايند

حامد کرزى: طالبان مستقيماً با ما مذاکره نمايند

author avatar
21 Feb 2012 - 20:09
حامد کرزى: طالبان مستقيماً با ما مذاکره نمايند
author avatar
21 Feb 2012 - 20:09

کابل (پژواک، ٢ حوت ٩٠): حامد کرزى رئيس جمهور افغانستان، طى اعلاميۀ از رهبرى طالبان دعوت نموده است تا به صورت مستقيم با حکومت افغانستان مذاکره نمايند.

اين مطلب در اعلاميۀ که امروز (٢ حوت) از سوى رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک ارسال شده، اظهار گرديده است.

در اعلاميه به نقل از رئيس جمهور کرزى نوشته شده است در حاليکه صلح به عنوان مبرم ترين نياز و آرزوى مردم افغانستان مطرح است، حکومت افغانستان به تلاش هايش در راستاى تحقق صلح و روند مصالحه به عنوان مهمترين اولويت خود ادامه خواهد داد.

در اعلاميه تذکر يافته است، پروسۀ صلح که به ابتکار ما آغاز شده است، مبتنى بر اجماع گستردۀ تمامى اقشار ملت افغانستان مى باشد که صريحاً در جرگۀ صلح سرطان ١٣٨٩ و نيز در لويه جرگه عنعنوى عقرب ١٣٩٠، بيان گرديد.

به نقل از اعلاميه در حاليکه مالکيت پروسۀ صلح مربوط به مردم افغانستان مى باشد و از طرف حکومت افغان رهبرى مى شود، موفقيت اين پروسه مستلزم حمايت صادقانه جامعۀ جهانى نيز مى باشد که در اين رابطه، ما موافقت خود را به مفکورۀ ايجاد دفتر براى طالبان در قطر ابراز کرديم.

در اعلاميه از سوى حامد کرزى گزارش شده است: “من به نمايندگی  از مردم و حکومت افغانستان از ملت برادر و حکومت پاکستان مراتب قدردانی خود را جهت حمايت شان از پروسۀ صلح و مصالحه در افغانستان ابراز می نمايم و بر اهميت حمايت پاکستان از اين روند تاکيد می کنيم.”

در اعلاميه کرزی از حکومت پاکستان تقاضا نموده است که از تلاش های دولت افغانستان برای انجام مذاکرات مستقيم، منحيث جز پروسۀ صلح حمايت کرده و آنرا تسهيل نمايد.

در اعلاميه کرزی، تأکيد نموده است که روند صلح زمينه بازگشت همه افغان ها، به شمول طالبان را که از چارچوب روند سياسی بيرون مانده اند، به زنده گی صلح آميز در کشور مساعد می سازد و مطمين ترين راه برای صلح و ثبات در افغانستان می باشد.

به نقل از اعلاميه، اين پروسه همچنان متضمن احقاق حقوق مساوی تمامی افغان ها در فضای امن در خانۀ مشترک شان مطابق احکام قانون اساسی افغانستان می باشد.

گفتنى است که حامد کرزى اين اعلاميه را پس از سفر سه روزه اش از پاکستان که به تاريخ ٢٧ الى ٢٩ دلو سال روان انجام داد، صادر نموده است.

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر