زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

توزیع گندم برای صدها خانواده در ولایت غور آغازشد

توزیع گندم برای صدها خانواده در ولایت غور آغازشد

author avatar
20 Mar 2012 - 11:42
توزیع گندم برای صدها خانواده در ولایت غور آغازشد
author avatar
20 Mar 2012 - 11:42

چغچران (پژواک،اول حمل٩١) توزیع گندم برای صدها خانواده، از طریق ریاست های احیا و انکشاف دهات و زراعت ولایت غور، در چغچران آغاز شده است.

خیرمحمد نایب سرپرست ریاست احیا و انکشاف دهات غور، به پژواک گفت که ١٢٥٠فامیل در٧٦ قریۀ چغچران، از طرف کمیته حالت اضطرار سروی گرديده و مستحق کمک شناخته شده است.

 وی افزود که این اداره، توزیع گندم مساعدت شده از جانب سازمان غذايی جهان را به خانواده های مستحق در چغچران، دیروز آغاز نموده است.

وی افزود که برای هریک از فامیلهای سروی شده، سه بوری گندم ٥٠ کیلويى توزیع  میگردد و قرار وعده سازمان غذایی جهان، در آیندۀ نزديک برای هریک از این خانواده ها، ١٥ کیلو دال، ٣ قطی روغن و یک ونیم کیلو نمک نیز کمک  می شود.

نایب در ارتباط به فامیلهای نیازمند مناطق دوردست این ولایت گفت: “١٥٠٠ تن موادغذایی دیگررا، که  توسط سازمان غذایی جهان، ازهرات به مرکزغور درحال انتقال است، برای ٨٣٤٣ فامیل در ٨ ولسوالی و مرکزغور توزیع خواهیم نمود.”

وی اظهارداشت که موادغذایی مذکور، درحال حاضر در چغچران جابجا می شود و زمانیکه راه های ولسوالیها باز گردید، به دسترس خانواده هايی که از اثر خشکسالی و سردی زمستان متضررشده اند، قرارداده می شود.

خیرمحمد نایب گفت: خانواده هايی که از مساعدت این اداره مستفید نشوند، کمک ریاست زراعت را که نیز آغاز شده است، به دست خواهند آورد و برعلاوه، این اداره مرحلۀ دوم توزیع موادغذایی را نیز در نظر دارد.

درعین حال فریدالدین عابد ریس زراعت ولایت غور، به پژواک گفت که توزیع موادغذایی وعلوفه را که به دلیل ریزش برف در آغاز زمستان، به مستحقین رسانده نتوانستند، اکنون در چغچران آغاز نموده و در نظر دارند، ١٠ هزار خانواده را در مرکز و ولسوالیها، تحت پوشش این برنامه قرار دهند.

 وی گفت: ١٠هزار کوپون که هریک آن شامل ٤ بوری گندم ٥٠ کیلوی خوراکی، یک بوری ٥٠کیلوی گندم بذری و دو بوری علوفۀ حیوانی است، به دسترس دارند که توزیع آن، برای ١٧٠٠خانوادۀ مستحق در مرکز آغاز شده و با بازشدن راه ها، در ولسوالیها نیز به مستحقین توزیع می شود.

اما برخی از باشنده گان چغچران، این مساعدت را ناچیز دانسته و از شیوۀ توزیع آن شاکی اند.

محمد عمر مسکونه مرکز غور، که برای گرفتن کمک به ریاست احیا و انکشاف دهات آمده بود، به پژواک گفت: “این کمک ناچیز، در هر قریه برای ١٠ الی ١٥ فامیل داده میشود؛ درحالیکه همه مردم به کمک نیاز دارند.”

وی افزود که نمی داند مستحقین را ریاست احیا و انکشاف دهات، چه وقت و چطور شناسایی کرده است.

گل محمد باشندۀ دیگر چغچران به  پژواک گفت که در چغچران، هزاران فامیل به کمک ضرورت دارند.

وی افزود که یک دهقان غریب و دارای خانوادۀ ٨ نفری است، که در سال روان به دلیل خشکسالی از زمین حاصل نگرفته و اکنون به کمک نیاز دارد.

گل محمد علاوه نمود: “مه کمک می خواهم؛ اما کمک نمیکنند و مرا جواب داده میگویند که مواد برای کسانی که مستحق است داده میشود.”

این دهقان سالخورده که از شیوۀ سروی و توزیع مواد، ناراض بود گفت: “اگر من مستحق نیستم، پس کی مستحق خواهد بود؟”

اما مسوولین ادارات احیا و انکشاف دهات و زراعت میگویند که مساعدت، به اساس سروی کمیتۀ حالات اظطرار ولایت صورت میگیرد و آنهايی که مساعدت را دریافت نمی کنند، در مرحلۀ بعدی، به ایشان توزیع خواهد شد.

درهمین حال، حمیدالله دادفر رئیس مبارزه با حوادث غور گفت که طبق سروی این اداره، ١٨ هزار فامیل  در این ولایت به کمک نیاز دارند.

 وی کمکهايی را که در حال توزیع است، ناچیز دانسته و گفت از دولت و سازمان غذای جهان، خواهان کمک های بیشتر به این ولایت هستیم .

غور، از جمله ولایاتی است که دارای راه های صعب العبور بوده و باشنده گان آن، که اکثراً پیشۀ زراعت و مالداری دارند، اقتصاد ضعیف داشته و همه ساله از اثر ریزش برف، خشکسالی و سایر حوادث طبیعی متضرر می شوند.

Visits: 5

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر