زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان سه تن را به اتهام جاسوسى کشتند

طالبان سه تن را به اتهام جاسوسى کشتند

author avatar
1 Apr 2012 - 17:54
طالبان سه تن را به اتهام جاسوسى کشتند
author avatar
1 Apr 2012 - 17:54

میمنه (پژواک،١٣حمل٩١) : طالبان مسلح، سه تن بشمول یک زن را به اتهام جاسوسی به دولت، در ولایت فاریاب به قتل رسانده، یکتن را مجروح کرده و دو نفر دیگر را با خود بردند.

امیرمحمد باشنده منطقه غارتپۀ ولسوالی پشتونکوت، که توسط طالبان زخمی و خانمش کشته شده است، امروز (١٣حمل) به پژواک گفت: “بعد از چاشت دیروز، دو طالب داخل خانۀ ما شد، خانمم را به اتهام جاسوسی به دولت کشتند و خودم را که مانع کشتن خانمم شدم، با ضرب گلوله زخمی کردند.”

وی علاوه کرد که طالبان، زیورات و پول نقد آنها را نیز با خود برده اند.

وى همچنان گفت که طالبان، دیروز یک جوان را که قاری قرآن بود، در قریۀ آنها به اتهام همکاری با دولت کشتند و دو نفر دیگر را با خود بردند.

امیرمحمد، از ناحیۀ پا جراحت برداشته و فعلاً درشفاخانۀ میمنه داخل بستر است؛ داکتران موظف وضعیت وی را قناعتبخش اعلام کرده اند.

در همین حال، رحمت الله ترکستانی رئیس شورای ولایتی فاریاب، با تأیید کشته شدن دو فرد ملکی و زخمی شدن یکتن در منطقه غارتپۀ ولسوالی پشتونکوت، به پژواک گفت: “همین  امروز(١٣حمل) طالبان یک نفر دیگر را در منطقۀ شوردریای ولسوالی دولت آباد این ولایت، به اتهام همکاری با دولت به قتل رساندند.”

وی دولت را به بی تفاوتی در قبال همچو اعمال طالبان متهم نموده گفت که هرگاه مسوولین، همچنان بی تفاوت باقی بمانند، حوادث نا گوار دیگر به بارخواهد آمد.

از سوى ديگر عبدالقدیر ولسوال پشتونکوت به پژواک گفت که از حوادث یادشده، طور دقیق راپور ندارد؛ اما از طریق مردم اطلاع حاصل نموده که طالبان، روز گذشته یک جوان را در منطقۀ غارتپه از موتر پایین کرده و کشتند و همچنان یک زن را به قتل رسانده و خانه اش را چور و چپاول نموده اند.

مل پاسوال عبدالخالق آق سای قوماندان امنیۀ ولایت فراه و مسوولین امنیت ملی این ولایت، از ارائه معلومات در این موارد خودداری نموده، گفتند که در مورد اطلاع ندارند.

طالبان مسلح، تا کنون در این موارد اظهار نظر نکرده اند.

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر