زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

1490 تن از بی نتیجه شدگان امتحان کانکور در مؤسسات تحصیلی خصوصی جذب می شوند

1490 تن از بی نتیجه شدگان امتحان کانکور در مؤسسات تحصیلی خصوصی جذب می شوند

author avatar
2 Apr 2012 - 20:41
1490 تن از بی نتیجه شدگان امتحان کانکور در مؤسسات تحصیلی خصوصی جذب می شوند
author avatar
2 Apr 2012 - 20:41

 کابل(پژواک، 14 حمل 91): 1490 تن از فارغان مکاتب کشور که در امتحان کانکور سال گذشته بی نتیجه مانده اند، از سوی پانزده موسسه تحصیلات عالی خصوصی به طور رایگان و یا با تخفیف 20 تا 50 فیصد جذب می شوند.

این توافق در نشست هیئت رهبری وزارت تحصیلات عالی با مسؤلین مؤسسات تحصیلی خصوصی که امروز( 14 حمل ) در وزارت تحصیلات عالی صورت گرفت، ابراز شد.

در این نشست دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی ازمسؤلین مؤسسات تحصیلی کشور خواست تا مطابق تعهد که در جهت ارتقای سطح تحصیلی جوانان کشور دارند، آنعده از فارغان مکاتب را که در امتحان کانکور سال گذشته بی نتیجه مانده اند، جذب نمایند.

در این نشست وزیر تحصیلات عالی خاطر نشان نمود که در سراسر کشور 55 مؤسسه تحصیلی فعالیت دارد و این موسسات باید جوانانی را که فارغ صنف دوازدهم می باشند و توان پرداخت مصارف تحصیل را ندارند آنان را یا به طور رایگان و یا تخفیف  جذب کنند.

در این نشست مسؤلین پانزده مؤسسه تحصیلات عالی خصوصی  توافق نمودند که 1490 تن از فارغان مکاتب کشور که در امتحان کانکور سال گذشته بی نتیجه مانده اند از جمله 530 تن را رایگان و 960 تن دیگر را با تخفیف 20 تا 50 فیصد در مؤسسات شان جذب خواهند کرد.

به اساس معلومات مسؤلین وزارت تحصیلات عالی، در سال گذشته از 147 هزار تن از فارغان صنوف دوازدهم مکاتب کشور امتحان کانکور اخذ گردید که از جمله 40 هزار تن در مؤسسات تحصیلات عالی دولتی و 60 هزار تن دیگر در مؤسسات نیمه عالی موفق گردیدند.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر