زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

author avatar
22 Dec 2015 - 14:19
author avatar
22 Dec 2015 - 14:19

با آنکه جوانان در بیش از یک دهه، خلاقیت ها و ابتکارات زیادی را  با امکانات اندک در عرصه های مختلف زندگی چون ورزش، آموزش و…از خود به نمایش گذاشته اند؛ اما نظام سیاسی کشور و دولتمردان، به این قشر فعال، خلاق و سرنوشت ساز، کار در خور توجهی انجام نداده اند.

رهبران حکومت وحدت ملی، هر کدام در جریان کمپاین های انتخاباتی شان، از جوانان و خدمت به آنان صحبت می کردند و شعارهای پرزرق و برق شان، فضاهای کمپاین های  انتخاباتی  شان را جذابتر ساخته بود؛ اما امروز اصلاً به جوانان باوری ندارند. 

بی توجهی حکومت و نظام سیاسی، از یک سال بدینسو جوانان را نسبت به آیندۀ شان مایوس ساخته و از همین جهت است که هر روز، جوانان به شکل دسته دسته و گروه گروه با عالمی از ناامیدی، کشور شان را ترک نموده و راهی کشورهای بیگانه می شوند. سفری که جوانان تا رسیدن به مقصد، دشواری های فراوانی را متحمل شده و تعدادی از این جوانان عزیز که هرکدام سرمایۀ بزرگ مادی و معنوی کشوراند، جان شان را از دست داده و بعضاً  نصیب نهنگ های آب هاى یونان و مدیترانه می شوند.

اما نظام سیاسی، در برابر این همه حوادث و رویدادها در ارتباط به جوانان، بی تفاوت اند که گویی آبی از آب تکان نخورده است.

رفتار و عملکرد دولت و نظام سیاسی، از دو حالت خالی نیست؛ یا اینکه رهبران این نظام معظم دولت جمهوری اسلامى افغانستان، نسبت به جوان و جوانان احساسی ندارند؛ و یا هم در مدیریت شان در این مورد ناکام مانده اند.

در هردو حالت، همه مسوولان و دولتمردان، هم در برابر خدا و هم در برابر تاریخ و مردم، سخت جوابگو هستند و به هیچ وجه از ناکارایی شان نمی توانند توجیه منطقی داشته باشند.

به هر حال، پیام ما به رهبران دولت و مسوولین، این است که صبرجوانان عزیز و نجیب افغانستان، از رفتار آنان لبریز شده و بیش از این نباید با این قشر، بازی های کودکانه صورت بگیرد. یقیناً بازی اینچنینی در برابر جوانان، نه به نفع رهبران سیاسی است و نه هم به نفع مردم افغانستان.

 از اینرو با تمام ادب و جوانمردی، پیام ما به شما دولتمردان این است که با فرارسیدن فصل زمستان، لباس های گرم را به تن کرده و از خواب زمستانی بیدار شوید.

زیرا آیندۀ شما و کشور، بستگی به  فراهم کردن زمینه های مفید به این قشر دارد.

 

يادداشت: این مقاله بيانگر نظر نویسنده است، پژواک در قبال آن مسووليتى ندارد.

 

 

Visits: 1

این مقاله بيانگر نظر نویسنده است، پژواک در قبال آن مسووليتى ندارد.

معرفی نویسنده

author avatar

روح الله معروف فرزند الحاج غلام سخی متولد سال ۱۳۵۹ ولسوالی بگرامی ولایت کابل بوده، مدت بیش از بیست سال میشود که در بخش های مختلف ورزشی فعالیت دارد و فعلاً خبر نگار ازاد میباشد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر