زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک جلد لایسنس در لوگر به ٧ هزار افغانی داده میشود

یک جلد لایسنس در لوگر به ٧ هزار افغانی داده میشود

author avatar
4 Jan 2014 - 14:37
یک جلد لایسنس در لوگر به ٧ هزار افغانی داده میشود
author avatar
4 Jan 2014 - 14:37

پل علم (پژواک،١٤ جدی ٩٢): شماری از رانندگان لوگر میگویند که مدیریت ترافیک، به شکل قانونی لایسنس نمیدهد و در بازار سیاه، آنرا به هفت هزار افغانی به فروش میرساند.

آنها شکایت دارند که اخذ لایسنس به شکل قانونی، ماه ها وقت را در برمیگرد. بیع قانونی آن ٥٠٠ افغانی است؛ اما در بازار، کمیشن کارانى دارند و در بدل یک لایسنس، هفت هزار افغانی میگيرند.

سیف الله یکتن از رانندگان کلنگار پل علم گفت که برای اخذ لایسنس، چند بار به مدیریت ترافیک مراجعه کرد؛ اما به بهانه های مختلف، کار آنرا به تعویق می انداختند.

وی افزود: “هرکس که برود، مسوولین مدیریت ترافیک برایش میگویند که حال فورمه ها نیست، یک ماه بعد بیا! یک ماه بعد که برود، باز همان بهانۀ نبود فورمه را پیش میکنند.”

نجیب الله یکتن از باشندگان دیگر لوگر گفت که بعد از دوماه زحمت و دویدن، لایسنس را به دست آورده است.

وی از مسوولین خواست که جلو فساد در بخش توزیع لایسنس را بگیرند و به مشکل مردم توجه شود.

اين درحالی است که پولیس ترافیک لوگر، رانندگان بی لایسنس را در بازار اجازه نميدهد و یا آنها را به خاطر نداشتن لایسنس جریمه میکند.

محمد نعیم یکتن از باشندگان ولسوالی محمدآغه، به پژواک گفت که اگر کدام راننده، لایسنس میگيرد، دوماه باید انتظار بکشد و اگر کدام کمیشن کار را در بازار پیدا کند و برایش ٧٠٠٠ افغانی بدهد، در دو روز لایسنس وى آماده میشود.

وی افزود که به شکل قانونی نتوانست لایسنس بگیرد؛ به کمیشن کار عکس ها، کاپی تذکره و سند معاینات طبی را همراه با ٧٠٠٠ افغانى سپرد و در روز دوم، لایسنس خود را تسلیم شد.

سمونیار عبدالرحمن غفوری مدیر ترافیک ولایت لوگر نیز این مشکل را قبول کرده و افزود که در این مورد، شکایات رانندگان و مردم برایش رسیده است.

مدیر ترافیک علاوه کرد که از این مشکل، قوماندان امنیه را نیز آگاه ساخته است؛ آنها میخواهند که برای آوردن شفافیت، در ادارۀ لایسنس تغيیراتى را وارد کنند.

 عبدالحکیم اسحق زی قوماندان امنیۀ لوگر نیز تاييد کرد که در ادارۀ لایسنس، مشکلات وجود دارد وشکایات مردم نیز برایش رسیده؛ اما در این مورد به مسوولين اداره لایسنس، هدايت داده است.

Views: 6

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر