زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار اعمار شفاخانۀ ورس بامیان با گذشت ١٢ سال هنوز نیمه کاره مانده است

کار اعمار شفاخانۀ ورس بامیان با گذشت ١٢ سال هنوز نیمه کاره مانده است

author avatar
23 Jan 2020 - 17:48
کار اعمار شفاخانۀ ورس بامیان با گذشت ١٢ سال هنوز نیمه کاره مانده است
author avatar
23 Jan 2020 - 17:48

باميان(پژواک، ٣ دلو ٩٨): دوازده سال قبل کارساخت يک شفاخانه در ولسوالی ورس بامیان آغاز شده؛ اما تا هنوز نيمه کار مانده، والى باميان دليل متوقف بودن کار ساختمانى در اين شفاخانه را ناشى از فساد ادارى مى داند.

کارساخت و ساز اين شفاخانۀ ٢٥ بستر، در سال ١٣٨٦ به کمک ٥٠٠ هزار دالر امريکايى کشور قزاقستان آغاز يافت؛ در آن زمان مسئولان گفته بوندکه اين شفاخانه، بايد در مدت ١٨ ماه به بهره بردارى سپرده شود. 

خبرنگار آژانس خبرى پژواک، از ساحه ديدن نموده و حين بازديد دريافته که تنها چهار چوکات با سقف اين تعمير، اعمار شده است و درحال حاضر، هيچ نوع فعاليت ساختمانى در اين تعمير وجود ندارد.

باشنده گان اين ولسوالى، ضمن اظهار نگرانى از عدم پيشرفت کارساخت و ساز اين شفاخانه مى گويند که دراين ١٢ سال، واليان(حبیبه سرابی، غلام علی وحدت و محمد طاهر زهیر) رد و بدل شدند، ولى هنوز هم اين شفاخانه نیمه کاره مانده، فقط چهار چوکات ساختمان همراه باسقف آن اعمار شده است.

حاجی محمد یک تن از باشنده گان ولسوالی ورس، به آژانس خبرى پژواک گفت که باشنده گان ولسوالى ورس، با مشکلات زياد مواجه اند؛ زيرا شفاخانۀ موجود، دريک تعمير فرسوده فعاليت دارد و جوابگوى نيازمندى هاى باشنده گان اين ولسوالى نمى باشد.

وى ضمن انتقاد بر حکومت افزود که بايد در مدت يک يا دوسال، کار ساختمان شفاخانه ٢٥ بستر تکميل مى شد که تاهنوز نيمه کاره باقى مانده است.

موصوف گفت: "شرکتى به نام "اتفاق میرزاد" که قرارداد ساخت این شفاخانه را کرده بود، از دکانداران محل، مواد ساختمانی خریداری کرده بود و پول آنرا نداده است و نیز کارگرانى که در این شفاخانه کار کرده اند نیز به حقوق شان نرسیده اند.

وی افزود: "ما نمى دانیم که دولت چرا نمى تواند جلو فاسدین را بگیرد؛ درحالیکه نیمه کاره ماندن شفاخانه ٢٥ بستر ورس، ضرورت عاجل مردم میباشد."

حنیفه رضايى یکی از ساکنین ولسوالی ورس گفت: "مردم ورس، به یک شفاخانه معیاری اشد ضرورت دارند؛ زیرا این ولسوالی منطقه کوهستانی وصعب العبور است و مریض را نمیتوان در مرکز یا به شفاخانه های دیگر انتقال داد."

وی گفت که فاصله با تمامی شفاخانه ها، از دوصد تا سه صد کیلومتر است و مریض های عاجل، با نبود شفاخانه معیاری در مسیر از بین خواهد رفت.

محمد امین دانشیار یک تن از فعالین مدنی ولسوالی ورس، از والی بامیان و رياست صحت عامه خواست تا در این مورد برای مردم توضیح دهد که چرا این شفاخانه به این حالت مانده است .

وی افزود علاوه بر اینکه این شفاخانه نیمه کاره مانده، شرکت قرارداد کننده از دکانداران و کارگران نیز بدهکار مانده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر