زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آمار جان باخته گان مبتلا به ویروس کرونا در جهان از ۹۵ هزار تن گذشت

آمار جان باخته گان مبتلا به ویروس کرونا در جهان از ۹۵ هزار تن گذشت

author avatar
10 Apr 2020 - 15:40
آمار جان باخته گان مبتلا به ویروس کرونا در جهان از ۹۵ هزار تن گذشت
author avatar
10 Apr 2020 - 15:40

 کابل(پژواک،۲۲ حمل ۹۹): به اساس گزارش ها ،آمار جان باخته گان مبتلا به ویروس کرونا در جهان از ۹۵ هزار تن تجاوز کرد و بیش از یک میلیون و شش صد هزار تن به این ویروس مبتلا شده اند.

ویروس کرونا چهار ماه قبل به بار نخست در شهر اوهان چین شیوع کرد و اکنون به بیش از ۲۰۰ کشور منتشر گردیده است.

در ماه های نخست بیشتر از همه چینایی ها به این ویروس مبتلا و جان باختند که بعدا در این کشور به کنترول در آمد ؛اما اکنون با بسیار سرعت در اروپا و امریکا در حال شیوع است.

به اساس منابع جهانی که در مورد این ویروس معلومات و اطلاعات منتشر می نمایند ، تا صبح امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در تمام جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

این منبع افزوده است که در تمام جهان ۹۵ هزار تن جان باخته که بیشتر آن در کشور های اروپایی میباشند.

به اساس معلومات پوهنتون جان هاپکن امریکا، به صورت جمعی ۳۵۶ هزار تن که مبتلا به این ویروس بودند، صحت یاب و دوباره به زندگی عادی خود برگشته اند.

به اساس گزارش ها، بیشتر کسان در امریکا به این ویروس مبتلا شده، که ۴۶۹ هزار تن مبتلا و بیش از ۱۷ هزار تن در این کشور جان باخته اند.

همچنان در هسپانیا ۱۵۳ هزار تن مبتلا و ۱۵ هزار جان باخته، در ایتالیا ۱۴۳ هزار مبتلا و ۱۸ هزار تن جان باخته، در جرمنی ۱۱۸ هزار تن مبتلا و ۲۲۰۰ تن جان باخته و در فرانسه ۱۱۷ هزار تن مبتلا و ۱۲ هزار تن جان باخته اند.

به اساس گزارش ها، در چین نزدیک به ۸۲ هزار تن مبتلا و ۳۴۰۰ تن جان باخته، در ایران ۶۶ هزار مبتلا و ۴۰۰۰ هزار تن جان باخته در پاکستان ۴۷۰۰ تن مبتلا ۷۲ تن جان باخته و همچنان در هندوستان ۶۰۰۰ هزار تن مبتلا و ۱۸۰ تن جان باخته اند.

این ویروس در افغانستان هم به سرعت در حال گسترش است که تا کنون ۵۲۱ تن مبتلا و ۱۵ تن جان باخته که بیشتر آنها از ایران به کشور آمده و از ولایت هرات میباشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر