ژبه

ایا له پژواک سره د ګډون حساب نه لرئ؟

د ګډون لپاره کښېکاږئ.

صرافان هرات دست به اعتصاب کارى زدند

صرافان هرات دست به اعتصاب کارى زدند

author avatar
13 Oct 2020 - 19:03
صرافان هرات دست به اعتصاب کارى زدند
author avatar
13 Oct 2020 - 19:03

شهرهرات (پژواک، ٢٢ میزان ٩٩): اتحادیۀ صرافان هرات، به خاطر افزایش اختطاف ها دست به اعتصاب کاری زده اند.

بهاءالدین رحیمی رییس اتحادیه صرافان هرات، از افزایش اختطاف ها در اين شهر ابراز نگرانی کرد و به پژواک گفت که حوالی ساعت ٧ شب گذشته، ١٠ فرد مسلح در خانۀ حاجی اسماعیل محمدی عضو هیات مدیرۀ اتحادیه صرافان هرات واقع در جادۀ مهتاب در مرکز شهر، داخل شدند و پس از لت وکوب خانواده اش،  او را با خود بردند.

به گفتۀ موصوف، ٧ روز پیش نیز برادرزادۀ ١٣ ساله اش هنگامیکه به مکتب میرفت، در مسیر راه از سوی آدم ربایان اختطاف شده است و تاکنون از سرنوشتش خبری نیست.

وی افزود که وضعیت امنیتی در هرات به حدی خراب شده است که آنان، در داخل خانه های خود نیز امنیت ندارند.

او بیان داشت که در جریان سال جاری، هشت تن از صرافان و اعضای اتحادیه صرافان، از سوی اختطافگران ربوده شدند و بیشتر شان با پرداخت ٥٠ تا دو  صد هزار دالر امریکایی رها شده و صرف یک فرد از سوی نهادهای امنیتی، از چنگ اختطافگران آزاد شده است و عاملان آن رویداد هم بازداشت شدند.

رییس اتحادیه صرافان هرات گفت که در حال حاضر، به شمول برادرزاده اش، دو تن از صرافان در چنگ آدم ربایان به سر میبرند.

وی تاکید کرد که تهدیدات و افزایش اختطاف ها سبب شده است که بیشتر سرمایه گذاران، سرمایه های خود را از هرات خارج کنند و اگر وضعیت به همین گونه ادامه داشته باشد، هیچ سرمایه گذاری در هرات نخواهد ماند.

صرافان نیز از افزایش آدم ربایی‌ها، تهدیدات امنیتی و دزدی های مسلحانه در هرات، به شدت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که آنان بدون هراس حتى تا خانۀ خود رفته نمیتوانند.

حاجی شراف الدین یک تن از صرافان شهر هرات به پژواک گفت: "اگر با اختطافگران و دزدان برخورد جدی نشود، ما دست از اعتصاب کاری برنخواهیم داشت."

به گفتۀ وی، شماری از این افراد، از سوی نیروهای امنیتی آزاد شده اند و شمار دیگر نیز در بدل پرداخت پول آزاد شده اند.

شهروندان هرات نیز از افزایش اختطاف ها و دزدی های مسلحانه و افزایش حملات طالبان در ولسوالی های این ولایت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که دامنه ناامنی ها روز به روز افزایش پیدا می کند؛ اما دولت برنامه بنیادی روی دست نمی گیرد.

درهمین حال، جنرال سلطان داوود قوماندان امنیه هرات گفت فردیکه به تازه گی از جاده مهتاب ربوده شده است، از یک ماه به این طرف از سوی اختطاف گران تهدید میشد؛ اما او به نیروهای امنیتی اطلاعی نداده است.

login or register a new account.

اړیکه ونیسئ

د کیسې وړاندیز وکړئ

پژواک ستاسو د خبر له وړانديزونو خوښ دی؛ مهرباني وکړئ، دلته په کلېک کولو سره له موږ سره خپل نظر شریک کړئ

د پژواک اپلیکېشن

د وروستي تازه معلوماتو ترلاسه کولو لپاره په خپل ګرځنده موبایل کې زموږ اپلېکشن ډاونلوډ کړئ.